The Correspondent succesvol met crowdfunding

- Media
- 16 dec 2018 @ 19:34
- 13700 x gelezen
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - OnlineMediaCrowdfundingJournalistiek
- 16 dec 2018 @ 19:34
- 13700 x gelezen
- Jeroen Mirck
De crowdfunding-actie voor de Engelstalige versie van De Correspondent is geslaagd. Rob Wijnberg en zijn team wisten in één maand tijd 2,5 miljoen dollar op te halen.
De campagne beleefde een vliegende start op 14 november, met dank aan een groot aantal media-influencers. Al gauw liep het tempo van aanmeldingen en donaties terug. Op 5 december werd de 1 miljoen dollar aangetikt, afgelopen donderdag de 2,5 miljoen.
Belangrijk voor de eindsprint was de recente berichtgeving over The Correspondent op de Amerikaanse zender CNN en The Daily Show. Die aandacht lijkt de crowdfunding flink te hebben geholpen.
De bedoeling is om het platform in het voorjaar van 2019 te lanceren. Leden krijgen een jaar lang toegang tot de reclamevrije site. Met dat geld worden onder andere correspondenten ingehuurd en andere mensen die nodig zijn om The Correspondent draaiende te houden voor een jaar.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Commerciële radiofrequenties... 10-08-2022
- [De zomer van] Samantha Catsburg:... 10-08-2022
- Snapchat introduceert Family Center09-08-2022
- Netflix breidt aanbod mobiele games... 09-08-2022
- Onderzoek Readly: We zoeken op... 08-08-2022
- Twitter lanceert Location Spotlight 08-08-2022
MarketingTribune Events
- 28sep 2022
CustomerFirst Congres
- 4okt 2022
Grand Prix Content Marketing
- 13okt 2022
Shopping Today
- 1nov 2022
Dutch Podcast Conference