Luistercijfers: Radio 538 verliest terrein

Luistercijfers: Radio 538 verliest terrein
  • Media
  • 28 aug 2019 @ 11:29
  • 13071 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MediaLuistercijfersBereikRadio

Radio 538 staat te boek als marktleider, maar levert in bij de maandelijkse luistercijfers van NLO. Zowel onder boodschappers als de brede doelgroep van 10+ verliest 538 terrein.

NPO-zender Radio 2 heeft de koppositie overgenomen in de categorie 10+, maar onder boodschappers (20-49 jaar) is 538 nog altijd de onbetwiste koploper. Wel lopen de andere twee grote kanalen (Qmusic en Radio 10) in beide categorieën in op de marktleider.

Marktleider in de middag

Een belangrijke succesnummer van 538 is De Coen en Sander Show. Dat programma is 'marktleider in de middag', meldt Talpa Radio. Menno de Boer, radio-directeur van 538: 'Dit jaar is het spannendste en leukste jaar voor 538 ooit en het bouwen aan programma’s kost tijd. Het hele team zit bomvol radiopassie en dat wordt bekroond met geweldige cijfers. De nieuwe ochtendshow van Frank Dane en zijn team is overtuigend marktleider en het is fantastisch dat Coen en Sander de laatste maanden weer nummer één zijn in de middag. Ook de nieuwe 538 Top-50 op vrijdagmiddag is de populairste hitlijst van Nederland. Het dankbaar strooien van positieve cijfers lijkt een trend, maar hier kunnen we niet omheen.'

De luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek over de periode juni- juli 2019 zijn bekendgemaakt. De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 7.560 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd is in deze periode 2 uur en 25 minuten per dag. Het Nationaal Luister Onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO).

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken