Luistercijfers: Radio 538 verliest terrein
- Media
- 28 aug 2019 @ 11:29
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MediaLuistercijfersBereikRadio
- 28 aug 2019 @ 11:29
- Jeroen Mirck
Radio 538 staat te boek als marktleider, maar levert in bij de maandelijkse luistercijfers van NLO. Zowel onder boodschappers als de brede doelgroep van 10+ verliest 538 terrein.
NPO-zender Radio 2 heeft de koppositie overgenomen in de categorie 10+, maar onder boodschappers (20-49 jaar) is 538 nog altijd de onbetwiste koploper. Wel lopen de andere twee grote kanalen (Qmusic en Radio 10) in beide categorieën in op de marktleider.
Marktleider in de middag
Een belangrijke succesnummer van 538 is De Coen en Sander Show. Dat programma is 'marktleider in de middag', meldt Talpa Radio. Menno de Boer, radio-directeur van 538: 'Dit jaar is het spannendste en leukste jaar voor 538 ooit en het bouwen aan programma’s kost tijd. Het hele team zit bomvol radiopassie en dat wordt bekroond met geweldige cijfers. De nieuwe ochtendshow van Frank Dane en zijn team is overtuigend marktleider en het is fantastisch dat Coen en Sander de laatste maanden weer nummer één zijn in de middag. Ook de nieuwe 538 Top-50 op vrijdagmiddag is de populairste hitlijst van Nederland. Het dankbaar strooien van positieve cijfers lijkt een trend, maar hier kunnen we niet omheen.'
De luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek over de periode juni- juli 2019 zijn bekendgemaakt. De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 7.560 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd is in deze periode 2 uur en 25 minuten per dag. Het Nationaal Luister Onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO).
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing