Koninklijke Bibliotheek nieuwe klant Zigt

Koninklijke Bibliotheek nieuwe klant Zigt
  • Media
  • 9 jun 2021 @ 09:36
  • 13796 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Mediastrategie

Zigt verwelkomt de Koninklijke Bibliotheek als nieuwe klant. Het mediabureau heeft een jaarstrategie ontwikkeld voor deze landelijke organisatie en gaan het media-advies en inkoop verzorgen.

Nu de Bibliotheken weer open mogen gaat volgens Zigt op 9 juni allereerst de merkcampagne van start en vervolgens worden er meerdere kortere campagnes ingezet.

Deze zorgen er onder meer voor dat het bestaan van de Informatiepunten Digitale Overheid (IDO) in de bibliotheek meer landelijke bekendheid zullen krijgen.

In deze eerste campagne van de Koninklijke Bibliotheek, staan de zogenaamde IDO-punten (Informatie Digitale Overheid) centraal. Bij deze informatiepunten kunnen mensen terecht met vragen over de overheid, zoals over toeslagen, AOW, uitkering, belastingen, rijbewijs en zorg. De medewerkers van het informatiepunt helpen zoeken naar de juiste informatie. Binnenkort wordt het 200ste IDO geopend in Oegstgeest.

Maatschappelijk thema

Stephanie Verhagen, adviseur Basisvaardigheden en Digitale Inclusie van De Koninklijke Bibliotheek: ‘Nu het moment daar is dat alle bibliotheken weer open mogen, en we ons 200ste Informatiepunt Digitale Overheid (IDO) openen, is dit voor ons hét moment om met onze nieuwe campagne te starten. Zigt heeft voor dit maatschappelijk thema, een passende mediastrategie opgezet. Zo kunnen we mensen bereiken die niet goed digitaal onderlegd zijn over de mogelijkheid om in de bibliotheek goed geholpen te worden’.

Kwetsbare mensen

Zigt over de Koninklijke Bibliotheek: ‘We hebben een geïntegreerde media-aanpak gerealiseerd, gericht op de doelgroepen Ouderen, Nieuwe Nederlanders en Laag geletterden, waarbij tv en online video de basis vormt en ondersteunt worden door SEA. De campagne zal groots van start gaan, waarna gedurende het jaar het onderwerp meermaals met media-inzet onder de aandacht gebracht zal worden. We hopen hiermee dat straks meer kwetsbare mensen de weg naar een IDO-punt weten te vinden’.

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken