Readly tekent contract met uitgever BurdaVerlag

Readly tekent contract met uitgever BurdaVerlag
  • Media
  • 30 mrt 2023 @ 13:15
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Readly, dat digitale kranten- en tijdschriftabonnementen aanbiedt, breidt zijn catalogus uit met 39 titels van BurdaVerlag. Abonnees hebben nu toegang tot de digitale edities van titels zoals Bunte, Focus, Instyle, Mein schöner Garten en Slowly Veggie als onderdeel van hun all-you-can-read abonnement.

‘Met de gerenommeerde tijdschriftenmerken van BurdaVerlag versterken we belangrijke categorieën op ons platform zoals Fashion & Beauty, Beroemdheden & Entertainment, Nieuws & Politiek en Kids, en bieden we onze lezers nog meer toegevoegde waarde’, zegt Jan-Sebastian Blender, Head of Content DACH, IT & NL en Managing Director DE bij Readly.

In totaal zijn er 39 Burda-titels aan het platform toegevoegd, waardoor het Duitstalige aanbod nu in totaal 1.302 tijdschriften en 16 kranten omvat. Met 72 miljoen gelezen nummers in 2022 en een aandeel van 38,6 procent in de netto-omzet in Q4 van 2022 is Duitsland de grootste markt voor de Europese marktleider op het gebied van gedigitaliseerde kranten en tijdschriften.

BurdaVerlag zal profiteren van de inkomsten, distributievolumes en digitale zichtbaarheid van zijn inhoud op het Readly-platform. Via de analysetool ‘Readly Insight’ krijgt het toegang tot meer dan 50 miljard door Readly verzamelde datapunten, waardoor de uitgever een nog beter inzicht krijgt in de digitale gewoonten van zijn lezers.

Ook de Nederlandse uitgever Leisuretravelmedia heeft zich deze maand aangesloten bij Readly. Hierdoor zijn onder andere de tijdschriften A World of Culture, Dream Hotels, Eilandleven, STEDEN!, Stedenreis reisspecials, Regio reisspecials, Wereld van Wandelen, Wereld voor Fietsers, Your Wellness, Nepal Magazine, Landschappen van de Wereld, Steampunk Barcelona en Street Art Magazine te lezen op het digitale platform.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken