100e JFK: Katja revisited
- Media
- 28 apr 2023 @ 10:25
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 28 apr 2023 @ 10:25
- Sjaak Hoogkamer
De 100e editie van JFK ligt in de winkel. Met op de cover Katja Schuurman. Een subtiele knipoog naar de allereerste JFK uit 2006, waar Katja ook op de cover stond.
17 jaar geleden sierde Katja de allereerste cover van JFK, nu is ze terug op de cover van nummer 100. In een openhartig interview bij de shoot deelt Schuurman dat ze zich de laatste tijd veel bezighoudt met thema’s als vrouwelijkheid en feminisme. ‘Ik denk dat het juist nu belangrijk is om aandacht te geven aan wat het feminisme als historische beweging de afgelopen eeuw aan veranderingen in man-vrouwverhoudingen teweeg heeft gebracht’, zegt ze daarover.
Schuurman schittert in shoot en interview: ‘Ook ik vind het soms moeilijk om mijn grenzen aan te geven’
Over man-vrouwverhoudingen anno 2023 zegt de actrice verder: ‘Ik ben heel lang go with the flow geweest. Mannen in mijn omgeving hebben me er nooit van weerhouden te doen wat ik wilde.
Als ik gedrag van mannen ongepast vond, dan zei ik er wat van, daar ben ik assertief genoeg voor.
Maar soms wuifde ik het weg onder het mom van ‘zo zijn mannen nu eenmaal’. En heb ik mannen zeker over mijn grenzen laten gaan. Veel vrouwen die ik ken hebben dezelfde ervaringen. Je zegt niet snel dat je iets niet oké vindt, omdat je ‘niet wilt zeiken’ en ‘ah ja, misschien heb ik zelf verkeerde signalen gezonden’.’
Andere items in het 100e nummer van JFK:
• Succession-acteur Jeremy Strong: ‘Soms voelde de rol alsof ik mezelf onder water hield’
• Interview met comedian Nabil Aoulad Ayad: ‘In elke grap zit pijn’
• Modeserie en interview met acteur Martijn Lakemeier: ‘Hollywood hoeft voor mij niet meteen’
• Trend: is monogamie nog van deze tijd?
• Interview met rocksensatie Metallica
• Uitgebreide terugblik op 100 JFK’s
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- ACM akkoord met overname RTL Nederland door DPG Media
- Mediahuis geeft abonnees van 9 regionale dagbladen toegang tot...
- Viaplay sluit zich aan bij Screenforce
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna en De Smurfen zet...
- BBC Studios leidt wereldwijd op YouTube en TikTok
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’ blijft ijzersterk
Laatste Nieuws
- Cupra en Audio Obscura onthullen... 08-07-2025
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
- BBC Studios leidt wereldwijd op... 04-07-2025
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
- ACM akkoord met overname RTL... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers