KLM stelt tickets beschikbaar via Messenger
- Online
- 26 sep 2017 @ 12:47
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - InnovatieKlantenserviceMessenger
- 26 sep 2017 @ 12:47
- Redactie Online
KLM-klanten kunnen vanaf vandaag via Messenger een ticket boeken met behulp van kunstmatige intelligentie. KLM’s heeft de servicebot heet BlueBot (BB) gedoopt. Namens KLM helpt BB klanten om tijdens een gesprek een ticket te boeken via Messenger. Dankzij deze vorm van kunstmatige intelligentie kunnen klanten gemakkelijk een ticket boeken zonder tussenkomst van een KLM-medewerker.
BB is zelflerend en heeft haar eigen persoonlijkheid: ‘behulpzaam, vriendelijk, professioneel en gewaagd’. De bot is gebaseerd op kunstmatige intelligentie die verbonden is met KLM-technologie. BB wordt ondersteund door 250 menselijke servicecollega’s. Wanneer ze klanten niet verder kan helpen, verwijst ze hen door naar een van deze collega’s. Binnenkort zal BB meer diensten aanbieden en beschikbaar zijn op verschillende digitale kanalen, waaronder ‘voice’.
Volgens Pieter Groeneveld, Senior Vice President Digital Air France – KLM past de bot binnen de persoonlijke benadering die de luchtvaartmaatschappij voorstaat. ‘Op social media bieden we 24 uur per dag ondersteuning dankzij een team van 250 medewerkers die wekelijks meer dan 16.000 vragen beantwoorden. Deze aantallen zullen alleen maar toenemen, maar klanten willen natuurlijk wel een snelle reactie. Om deze reden experimenteren we al een tijdje met kunstmatige intelligentie, zodat onze medewerkers persoonlijk, tijdig en correct kunnen reageren. BB is de volgende stap binnen KLM’s socialmediastrategie. Ze helpt ons om persoonlijke service te verlenen via technologie met, waar nodig, ondersteuning van menselijke medewerkers.'
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- DNB: Online kaartbetalingen sterk in... 04-07-2025
- AI-modellen geven vergeten mode een... 01-07-2025
- Bijna helft Nederlanders lid van... 30-06-2025
- Parkeerbordjes-actie Klabats zet HR... 27-06-2025
- Wat als je advertenties inspelen op... 24-06-2025
- WhatsApp krijgt advertenties18-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers