H&M verstuurt alleen nog in papier

H&M verstuurt alleen nog in papier
  • Online
  • 10 aug 2021 @ 10:32
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Maatschappij

H&M Nederland verstuurt online bestellingen voortaan alleen nog in FSC-gecertificeerde papieren verpakkingen.

Met het vervangen van de plastic zak voor recyclebaar papier zet H&M een stap in het verminderen van plastic afval in lijn met de doelstelling van de H&M-groep: alle verpakkingen tegen 2025 herbruikbaar, recyclebaar of composteerbaar te maken. Annet Feenstra, sustainability manager H&M Nederland: ‘Om ervoor te zorgen dat aankopen in goede staat bij onze klanten aankomen, hebben we gezocht naar een duurzamere papiersoort die stevig genoeg is. Het papier heeft geen coating en is daarom gemakkelijk te recyclen en bij het transport wordt er zo min mogelijk ruimte ingenomen. De meeste producten zijn nog wel verpakt in een plastic binnenzak, omdat deze om veiligheids- en hygiëneredenen tijdens het transport vanuit de leverancier nog vaak gebruikt moeten worden. We werken eraan om ook hier zo snel mogelijk een duurzamer alternatief voor te vinden. De papieren verpakkingen kunnen uiteraard ook gebruikt worden voor het retourneren van producten.’

Fietskoerier
Om de levering van online bestellingen te verduurzamen, introduceerde H&M Nederland in 2019 al de levering per fietskoerier. In februari 2021 kwam daar ook de leveringsoptie via Budbee bij, met als doel om begin 2022 100 procent van de bezorging fossielvrij uit te voeren.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken