H&M verstuurt alleen nog in papier
- Online
- 10 aug 2021 @ 10:32
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Maatschappij
- 10 aug 2021 @ 10:32
- Nanny Kuilboer
H&M Nederland verstuurt online bestellingen voortaan alleen nog in FSC-gecertificeerde papieren verpakkingen.
Met het vervangen van de plastic zak voor recyclebaar papier zet H&M een stap in het verminderen van plastic afval in lijn met de doelstelling van de H&M-groep: alle verpakkingen tegen 2025 herbruikbaar, recyclebaar of composteerbaar te maken. Annet Feenstra, sustainability manager H&M Nederland: ‘Om ervoor te zorgen dat aankopen in goede staat bij onze klanten aankomen, hebben we gezocht naar een duurzamere papiersoort die stevig genoeg is. Het papier heeft geen coating en is daarom gemakkelijk te recyclen en bij het transport wordt er zo min mogelijk ruimte ingenomen. De meeste producten zijn nog wel verpakt in een plastic binnenzak, omdat deze om veiligheids- en hygiëneredenen tijdens het transport vanuit de leverancier nog vaak gebruikt moeten worden. We werken eraan om ook hier zo snel mogelijk een duurzamer alternatief voor te vinden. De papieren verpakkingen kunnen uiteraard ook gebruikt worden voor het retourneren van producten.’
Fietskoerier
Om de levering van online bestellingen te verduurzamen, introduceerde H&M Nederland in 2019 al de levering per fietskoerier. In februari 2021 kwam daar ook de leveringsoptie via Budbee bij, met als doel om begin 2022 100 procent van de bezorging fossielvrij uit te voeren.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Eerste Nederlandse TikTok Ad Awards... 06-11-2024
- Senior Intelligence benadrukt waarde... 06-11-2024
- Google lanceert nieuwe functies in... 01-11-2024
- [interview] Picnic zet klantdata om... 01-11-2024
- ACM waarschuwt jongeren voor... 31-10-2024
- LinkedIn krijgt boete vanwege... 25-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing