Mijn Marketing: Marthijn van Oostveen van Houtwarenhuis
- Online
- 13 mei 2022 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - MarketingE-commerce
- 13 mei 2022 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
Marthijn van Oostveen is freelance online marketeer en sinds kort eigenaar van de webwinkel Houtwarenhuis.nl, waarvoor hij zelf ook producten maakt. Voor onze rubriek Mijn Marketing reageert hij op een aantal steekwoorden.
HANDGEMAAKT
Via mijn webwinkel Houtwarenhuis.nl verkoop ik duurzame en handgemaakte producten, waaronder kinderspeelgoed. Tijdens corona ben ik meer stil gaan staan bij het ondernemen. Ik had al langer het idee om weer iets met e-commerce en online marketing te gaan doen, maar ik wou dit dan wel zo duurzaam mogelijk doen.
BEELD
Ik ben nu bezig met de voorbereidingen voor een campagne voor mijn webshop op Pinterest. Daarvoor moeten eerst mooie productfoto’s worden gemaakt. Zonder mooi beeld, namelijk geen advertenties op Pinterest. Samen met mijn vriendin maken wij de foto’s. Zij is interieurfotograaf.
GLIMLACH
Veel mensen vinden het moeilijk voor te stellen dat ik naast de online marketing, het runnen van de webshop, de klantenservice, inkoop en verkoop van de producten ook nog een deel van de producten zelf maak. Als ik het dan uitleg zijn ze vaak verbaasd en komt er een grote glimlach tevoorschijn.
TROTS
Ik ben er trots op dat ik producten verkoop waar ik qua duurzaamheidsverhaal 100% achter kan staan. Het houten speelgoed wordt gemaakt van rubberbomen, die geen latex meer produceren. Het resthout wat overblijft, wordt geperst tot nieuw speelgoed. Het speelgoed wordt op een milieubewuste en ecologische manier geproduceerd.
GOED
Ik vind de commercial Goed eten is goed voor iedereen van Plus heel leuk. In deze commercial laat Plus zien hoe goed eten een middel kan zijn voor een betere toekomst.
ERGERNIS
Ik erger mij aan de vele commercials omtrent gokken, waaronder de commercials van Toto. Ik vind niet dat je het op tv moet stimuleren om te gokken. Vaak worden de reclames met humor gebracht, maar eigenlijk is het iets wat niet gepromoot dient te worden.
ACTIVISME
Ik bewonder de marketing van Patagonia. Het outdoormerk combineert marketing met activisme. Dit om mensen bewust te maken van bepaalde zaken. Een goed voorbeeld hiervan was de Black Friday-advertentie in 2011 met als titel Don’t buy this jacket met als doel bewustwording van overconsumptie. Achteraf bleek deze campagne verkooprecords op te leveren en dat werd ze ook deels kwalijk genomen.
GREENWASHING
Het frustreert me als bedrijven duurzaamheid puur en alleen gebruiken voor de marketing. Natuurlijk mag je het uitdragen, maar het hele verhaal van je bedrijf omtrent duurzaamheid moet dan wel kloppen.
UITDAGING
Het is een uitdaging voor marketeers om continu up to date te blijven van de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van (online) marketing. De ontwikkelingen gaan zo hard en daarom moet je overal bovenop zitten.
APPLE
Ik ben fan van Apple. Naast het mooie design, is ook de synchronisatie van de producten dusdanig dat het bijna onmogelijk is over te stappen naar een ander merk. Wel vind ik het zonde dat er elk jaar nieuwe producten worden gelanceerd, terwijl er in mijn ogen de laatste jaren weinig grote innovaties op het gebied van technologie zijn geweest. Sinds 2020 is Apple als bedrijf CO2-neutraal en in 2030 geldt dit ook voor de producten.
MULTIMEDIA
Ik consumeer LinkedIn, NRC, Instagram, Pinterest en YouTube. Mijn favoriete mediamerk is LinkedIn. Ik vind het leuk om nieuwe – zakelijke - connecties te maken en nieuwe mensen te ontmoeten. Het is heel laagdrempelig om iemand een connectieverzoek te sturen en daarbij een berichtje toe te voegen. Het is leuk om met gelijkgestemden qua business te connecten. Daarnaast lees ik vaak de nieuwste innovatie en trends als eerst op LinkedIn. Het is erg actueel en vooruitstrevend.
Ben je werkzaam in marketing en wil je ook graag meedoen aan deze rubriek? Mail dan naar nanny@marketingtribune.nl. Iemand voordragen die perfect is voor deze rubriek kan ook natuurlijk!
Lees ook:
Ruby Lee van Hoorn van Lush
Tim Geelen van The Coca-Cola Company
Charlotte Paulus van Talk360
Zoë Snijder van Hooghoudt
Madelon Altena-Bogers van Etos
Michiel van Elk van Sublime
Patricia van Heffen van Do It Organic
Laurens Miedema van Gamma
Elke Schroevers van Organto
Roelijne Peters van Meetic-Group/Lexa
Ralph Rijks van Zalando
Liane Lens van Unox
Margaret Kreuger van T-Mobile
Akram Bouadli van Keune Haircosmetics
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Onderzoek Visa: 31% online shoppers... 26-11-2024
- Waarom de huidige... 25-11-2024
- Onderzoek door Warc en TikTok:... 25-11-2024
- Google: Gemini Live spreekt nu... 21-11-2024
- Kees van der Spek killt de smaak van... 21-11-2024
- Stiva ontwerpt alcoholtest voor... 21-11-2024