Praxis scoort met de doehetselfie

Praxis scoort met de doehetselfie
  • Online
  • 3 mrt 2014 @ 08:00
  • Link
  • Gastblogger
    Gastblogger

    Gastauteur
    MarketingTribune
  • Social media

Je kent ze wel, de selfies. Het woord is inmiddels ingeburgerd. We plaatsen maar al te graag selfies, want het gaat om aandacht in sociale media. En iedereen wil aandacht. Niet alleen personen, ook bedrijven. Aandacht in sociale netwerken is een prima alternatief voor duur betaalde advertenties. Menig marketingbureau komt dan ook met een nieuwe social media-campagne.

En dat is waar de bouwmarktketen Praxis ook over heeft nagedacht. Want na de #excelfie en de #becelfie is er sinds deze week een nieuwe soort selfie viraal gegaan. De #doehetselfie. Een briljante social media-campagne. Ben je klaar met je klus? Dan ben je natuurlijk zo trots als een pauw! Zo trots dat je het resultaat met de hele wereld wil delen. Deel je een foto van jezelf en je klus op social media met #doehetselfie dan wil de bouwmarkt je belonen en maak je kans op een klustegoed van 2500 euro of een iPad air!

Trending topic
De actie gaat als een trein. Binnen een paar dagen tijd plaatsen honderden klussers (and counting) een #doehetselfie. Zelfs BN’ers zijn ervan op de hoogte. Zo twitterde Georgina Verbaan: ‘Ik zie dat de hashtag #doehetselfie trending is. Is het nou alweer Nationale Masturbatiedag’

Bron: Coosto


Enkele #doehetselfies die de revue passeren:

Doe het Selfie 2014
Een succesvolle en leuke campagne, maar Praxis kan naar mijn mening nog meer uit de social media-campagne halen. Is het niet leuk om aan het einde van de campagne een onderzoek te doen naar de verschillende aspecten van de Doe het Selfer? Denk aan man/vrouw, wie doet wat, waar komen ze vandaan et cetera? Bijvoorbeeld: de meeste Doe het Selfers in Zuid-Holland. Maar bijvoorbeeld ook per provincie de grootste Doe het Selfer onder de aandacht brengen in lokale/regionale media.

Geschreven door Wesley van den Berg van Bijl PR.

Gastblogger

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken