Imtech stopt voortijdig sponsorcontract met HSV

  • Sponsoring
  • 23 jan 2015 @ 11:57
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringVoetbal

Technisch dienstverlener Imtech heeft de sponsorovereenkomst met de Duitse sportclub HSV vroegtijdig beëindigd. Imtech had voor 25 miljoen euro tot 2016 zijn naam verbonden aan het stadion. Die overeenkomst zal al per 30 juni 2015 worden stopgezet, maakte het bedrijf donderdag bekend.

Het bedrijf zegde eerder al de samenwerking met Bayern München en een aantal kleinere sportclubs in Duitsland stop, meldt De Telegraaf. Ze maken deel uit van de grote schoonmaak die topman Gerard van de Aast doorvoert bij Imtech. Het bedrijf kampt met financiële problemen, die veelal hun oorsprong hadden bij de Duitse tak van de onderneming.

De sponsoring van het voetbalstadion van HSV wordt overgenomen door Klaus-Michael Kühne, de in Hamburg geboren topman en meerderheidsaandeelhouder van transportbedrijf Kühne + Nagel. Hij zal het stadion weer de oude naam teruggeven: Volksparkstadion.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken