Opnieuw 3 sponsoren verlaten de FIFA
- Sponsoring
- 23 jan 2015 @ 12:40
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SponsoringWK Voetbal
- 23 jan 2015 @ 12:40
- Redactie Sponsoring
Opnieuw verlaten enkele sponsoren de wereldvoetbalbond FIFA. Na Sony en Emirates eind 2014, hebben ook de bedrijven Castrol, Continental en Johnson & Johnson aangegeven dat ze vanaf heden de bond niet meer ondersteunen.
De contracten van drie sponsors, die voornamelijk tijdens het WK te zien waren, liepen eind 2014 af en zijn niet meer verlengd. Dat meldt The Daily Telegraph. De sponsoren hebben geen reden voor hun vertrek gegeven, maar het lijkt waarschijnlijk dat de kritiek op de FIFA en voorzitter Blatter in het bijzonder ermee te maken heeft.
FIFA ontvangt elke vier jaar ongeveer 1 miljard pond aan sponsorinkomsten, meldt de Engelse krant. Het vertrek van de vijf sponsoren heeft daarop een flinke impact.
Continental was al sponsor vanaf 2003. Net als Sony en Emirates maakte dat bedrijf de laatste drie eindtoernooien mee. Castrol sinds 2008 sponsor van de voetbalbond. Het bedrijf dat motorolie produceert werd naamgever van de ranglijst voor Speler van het Toernooi.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Tour of Holland na 21 jaar terug met... 29-07-2025
- PSV en Coca-Cola verlengen... 28-07-2025
- Amazon verlengt sponsoring Uefa... 24-07-2025
- Sport, muziek en cultuur in het Rabo... 15-07-2025
- Nike's Oranje Fatalis-campagne voor... 09-07-2025
- Rabobank Utrecht nieuwe partner... 04-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers