Van Gogh Museum en Hallmark promoten samen wenskaart

Van Gogh Museum en Hallmark promoten samen wenskaart
  • Sponsoring
  • 27 nov 2017 @ 11:09
  • 32168 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentInspiratieCampagnesKunst & Cultuur

Het Van Gogh Museum en Hallmark hebben de handen ineengeslagen om Nederland door middel van de Van Gogh Art Collection weer fysiek aan het schrijven te krijgen. 'Oldskool dus, met een pen en papier. Dus stof je vulpen af, doop hem in de inkt en schrijf weer eens een kaart aan je lieve moeder, vertel je vriendin dat je haar dankbaar bent of stuur je neefje een tekening. Whatever works for you… maar schrijf!'

In een tijdperk waarin we voornamelijk nog corresponderen via een laptop, iPad of telefoon is het bijna een feestje om een envelop op de deurmat te zien liggen, aldus beide initiatiefnemers. Wenskaartenimperium Hallmark en Vincent van Gogh hebben gemeen dat ze per post communiceren: we weten zo veel van de beroemde schilder omdat hij veel correspondeerde met zijn broer Theo, andere familieleden en kunstgrootheden als Paul Gauguin.

Er zijn ruim 800 brieven die van Van Gogh schreef aan dierbaren bewaard gebleven, waardoor wij nu een zeer helder beeld hebben van zijn bewogen bestaan, zijn liefde voor Japan, zijn tijd in Parijs en uiteraard zijn kunst. Veel van zijn brieven bevatten details over zijn werk en zelfs schetsen van schilderijen die wij nu kunnen bewonderen in het Van Gogh Museum. 

Van Gogh Art Collection

Samen bieden de partners een speciaal product aan: de Van Gogh Art Collection bestaat uit achttien verschillende kaarten, een agenda en een kalender. Vincent van Goghs oevre bood Hallmark ruimschoots inspiratie voor een creatieve aanpak. De collectie bevat een mix van de iconische en bekende werken (zoals de zonnebloemen en de amandelbloesem) en de minder bekende werken, schetsen en brieven. Ben je klaar met lezen, dan gaan deze beauty's zeker niet de prullenbak in. Lijstje erom en leuk voor aan de muur. 

Van Gogh Museum Enterprises BV (VGME) ontwikkelt onder de merknaam 'Van Gogh Museum Amsterdam' uiteenlopende producten en diensten, geïnspireerd op het leven en werk van Vincent van Gogh. Het uitgebreide merchandise-assortiment wordt verkocht in diverse museumwinkels en in de webshop van het Van Gogh Museum. Daarnaast is VGME ook actief in licenties, de ontwikkeling van facsimile onder de noemer van Van Gogh Museum Editions, wholesale en e-commerce. Alle producten en diensten zijn ontwikkeld vanuit Van Goghs erfgoed. De opbrengsten zijn bestemd voor de ondersteuning van de museumcollectie.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken