Van Gogh Museum en Hallmark promoten samen wenskaart
- Sponsoring
- 27 nov 2017 @ 11:09
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - ContentInspiratieCampagnesKunst & Cultuur
- 27 nov 2017 @ 11:09
- Redactie Sponsoring
Het Van Gogh Museum en Hallmark hebben de handen ineengeslagen om Nederland door middel van de Van Gogh Art Collection weer fysiek aan het schrijven te krijgen. 'Oldskool dus, met een pen en papier. Dus stof je vulpen af, doop hem in de inkt en schrijf weer eens een kaart aan je lieve moeder, vertel je vriendin dat je haar dankbaar bent of stuur je neefje een tekening. Whatever works for you… maar schrijf!'
In een tijdperk waarin we voornamelijk nog corresponderen via een laptop, iPad of telefoon is het bijna een feestje om een envelop op de deurmat te zien liggen, aldus beide initiatiefnemers. Wenskaartenimperium Hallmark en Vincent van Gogh hebben gemeen dat ze per post communiceren: we weten zo veel van de beroemde schilder omdat hij veel correspondeerde met zijn broer Theo, andere familieleden en kunstgrootheden als Paul Gauguin.
Er zijn ruim 800 brieven die van Van Gogh schreef aan dierbaren bewaard gebleven, waardoor wij nu een zeer helder beeld hebben van zijn bewogen bestaan, zijn liefde voor Japan, zijn tijd in Parijs en uiteraard zijn kunst. Veel van zijn brieven bevatten details over zijn werk en zelfs schetsen van schilderijen die wij nu kunnen bewonderen in het Van Gogh Museum.
Van Gogh Art Collection
Samen bieden de partners een speciaal product aan: de Van Gogh Art Collection bestaat uit achttien verschillende kaarten, een agenda en een kalender. Vincent van Goghs oevre bood Hallmark ruimschoots inspiratie voor een creatieve aanpak. De collectie bevat een mix van de iconische en bekende werken (zoals de zonnebloemen en de amandelbloesem) en de minder bekende werken, schetsen en brieven. Ben je klaar met lezen, dan gaan deze beauty's zeker niet de prullenbak in. Lijstje erom en leuk voor aan de muur.
Van Gogh Museum Enterprises BV (VGME) ontwikkelt onder de merknaam 'Van Gogh Museum Amsterdam' uiteenlopende producten en diensten, geïnspireerd op het leven en werk van Vincent van Gogh. Het uitgebreide merchandise-assortiment wordt verkocht in diverse museumwinkels en in de webshop van het Van Gogh Museum. Daarnaast is VGME ook actief in licenties, de ontwikkeling van facsimile onder de noemer van Van Gogh Museum Editions, wholesale en e-commerce. Alle producten en diensten zijn ontwikkeld vanuit Van Goghs erfgoed. De opbrengsten zijn bestemd voor de ondersteuning van de museumcollectie.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
- museum
- campagne
- retail
- Van Gogh Museum
- wenskaart
- Vincent van Gogh
- Hallmark
- actie
- schrijven
- kunst
- kaarten
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Evian kiest Carlos Alcaraz als nieuw... 27-06-2025
- Odido nieuwe partner Esther Vergeer... 05-06-2025
- TCL wordt wereldwijde partner van... 04-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation