Esports Club wil breed platform zijn
- Sponsoring
- 16 okt 2018 @ 10:39
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - EvenementOnline advertisingeSports
- 16 okt 2018 @ 10:39
- Jeroen Mirck
Esports zijn hot, dus struikelen de initiatieven over elkaar heen. Vanaf heden is er Esports Club, dat een esports-platform wil zijn voor heel Nederland. Esports Club brengt spelers, geïnteresseerden en toernooi-organisatoren bij elkaar.
Esports Club is een initiatief van techbedrijf Triple uit Alkmaar. Het nieuwe platform brengt in de eerste release het overzicht van esports-toernooien in Nederland en België. Dat zijn er gemiddeld 50 per week. Daarnaast richt Esports Club zich als productieplatform en productiehuis voor bedrijven en organisaties die zich willen richten op esports, maar hier geen resources voor hebben.
In de volgende release zullen nieuws, actualiteiten en data over de toernooien, standen en spelers te vinden zijn. Het platform behandelt verschillende esports titels en richt zich daarmee op de communities van FIFA, Fortnite, League of Legends, Counter-Strike: Global Offensive en Super Smash Bros. Naast deze esports games worden andere titels behandeld en uitgebouwd.
Overzicht nodig in esports
'Het ontbreekt al jaren aan een duidelijk overzicht van esports in Nederland. En dat terwijl er zoveel mooie initiatieven zijn. Met de Esports Club creëren we meer zichtbaarheid door alle deze initiatieven samen te brengen op één plek. Een startpunt voor iedereen met een interesse in esports', aldus Ward Geene, mede-oprichter van Esports Club en voormalig redacteur voor gaming platform Power Unlimited.
'Esports is inmiddels tot een miljoenen business uitgegroeid. Merken willen steeds vaker zichtbaarheid in esports, maar weten in de meeste gevallen niet waar ze moeten starten en hoe zij de communities kunnen bereiken. In Nederland bestond er nog geen platform waar alles samenkomt en na het succes van Team Gullit is dit een logische volgende stap', aldus Corné Dubelaar, co-founder van Esports Club en oprichter van de eerder dit jaar gelanceerde FIFA-academy Team Gullit.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Jumbo Sports nieuwe partner Tulp... 16-09-2025
- Hera United trapt af met top... 10-09-2025
- Beko nieuwe confidence partner van... 28-08-2025
- KPN haakt in met 'Sail together'20-08-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes