Esports Club wil breed platform zijn

Esports Club wil breed platform zijn
  • Sponsoring
  • 16 okt 2018 @ 10:39
  • 12666 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • EvenementOnline advertisingeSports

Esports zijn hot, dus struikelen de initiatieven over elkaar heen. Vanaf heden is er Esports Club, dat een esports-platform wil zijn voor heel Nederland. Esports Club brengt spelers, geïnteresseerden en toernooi-organisatoren bij elkaar.

Esports Club is een initiatief van techbedrijf Triple uit Alkmaar. Het nieuwe platform brengt in de eerste release het overzicht van esports-toernooien in Nederland en België. Dat zijn er gemiddeld 50 per week. Daarnaast richt Esports Club zich als productieplatform en productiehuis voor bedrijven en organisaties die zich willen richten op esports, maar hier geen resources voor hebben.

In de volgende release zullen nieuws, actualiteiten en data over de toernooien, standen en spelers te vinden zijn. Het platform behandelt verschillende esports titels en richt zich daarmee op de communities van FIFA, Fortnite, League of Legends, Counter-Strike: Global Offensive en Super Smash Bros. Naast deze esports games worden andere titels behandeld en uitgebouwd.

Overzicht nodig in esports

'Het ontbreekt al jaren aan een duidelijk overzicht van esports in Nederland. En dat terwijl er zoveel mooie initiatieven zijn. Met de Esports Club creëren we meer zichtbaarheid door alle deze initiatieven samen te brengen op één plek. Een startpunt voor iedereen met een interesse in esports', aldus Ward Geene, mede-oprichter van Esports Club en voormalig redacteur voor gaming platform Power Unlimited.

'Esports is inmiddels tot een miljoenen business uitgegroeid. Merken willen steeds vaker zichtbaarheid in esports, maar weten in de meeste gevallen niet waar ze moeten starten en hoe zij de communities kunnen bereiken. In Nederland bestond er nog geen platform waar alles samenkomt en na het succes van Team Gullit is dit een logische volgende stap', aldus Corné Dubelaar, co-founder van Esports Club en oprichter van de eerder dit jaar gelanceerde FIFA-academy Team Gullit. 

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken