FBTO sponsort eDivisie
- Sponsoring
- 10 jan 2020 @ 14:52
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Partnership
- 10 jan 2020 @ 14:52
- Sjaak Hoogkamer
Verzekeraar FBTO gaat met een Official Partnership de samenwerking met de eDivisie aan. Met het partnership wil FBTO de merkvoorkeur onder een jonge doelgroep vergroten. De eDivisie is trots om een Nederlands A-merk aan de esportscompetitie toe te voegen.
FBTO voegt zich als Official Partner van de eDivisie naast Basic-Fit en Domino’s. Voor FBTO is een hogere merkvoorkeur de belangrijkste beweegreden voor de samenwerking. Daarom is de verzekeraar op alle mogelijk plekken zichtbaar. Zo wordt het logo toegevoegd aan de gameplay van eDivisiewedstrijden, de interview backdrops en alle social media-uitingen. Het partnership wordt geactiveerd door branded content met medewerking van eDivisiespelers.
Vrijheid van kiezen
Rogier de Weerd, manager Marketing & Verkoop bij FBTO: ‘Voor FBTO is het bereiken van de potentiële jonge doelgroep een belangrijk speerpunt. We zijn als merk altijd op zoek naar innovatieve en nieuwe manieren om onze doelgroep te bereiken. Het partnership met de eDivisie is hier een mooie uitkomst van. We varen van oudsher onze eigen koers, maken zelf keuzes en gaan niet uit van ‘moetjes’ of trends. Precies wat we onze klanten ook bieden: de vrijheid om zelf te kiezen. We laten mensen ervaren hoe je doelen kunt bereiken. Dit willen we doen door aansprekende content te maken samen met de clubs, spelers en eDivisie. We hebben veel zin in de samenwerking en kijken uit naar de resultaten.’
Gezondheid
Het partnership tussen FBTO en de eDivisie biedt kansen voor beide partijen, vertelt Marc Rondagh, Business Development Manager bij de Eredivisie CV: ‘Als verzekeraar is FBTO op twee vlakken van toegevoegde waarde. Ten eerste zijn we trots dat opnieuw een A-merk zich als Official Partner aan onze competitie verbindt, daarnaast willen we samen met FBTO met aansprekende campagnes en content nóg meer de nadruk leggen op de relatie tussen esports en gezondheid. Om goed te presteren in EA SPORTS FIFA, is het essentieel om mentaal sterk te zijn. Een gezonde fysieke staat draagt daar onmiskenbaar aan bij en daarom zijn we blij met een partner als FBTO, waarvoor ‘gezond leven’ een belangrijke waarde is. We kijken uit naar een succesvol, creatief en gezond partnership.’
Zichtbaarheid
FBTO is zichtbaar vanaf de eerstvolgende eDivisie-speelronde (maandag 13 januari). De eDivisie-wedstrijden zijn elke maandag en dinsdag tussen 17.00 en 22.00 uur live te volgen via het YouTube-kanaal van de eDivisie (youtube.com/edivisie). Op 15 februari 2020 vinden de eDivisie Finals plaats in AFAS Live te Amsterdam. Hier strijden de 8 beste eDivisie-clubs om het Nederlands kampioenschap EA SPORTS FIFA 20 en een prijzenpot van € 50.000,-.
De eDivisie is een initiatief van de Eredivisie CV, in samenwerking met de 18 eredivisieclubs, EA SPORTS™, DreamHack en Endemol Shine Nederland. De eDivisie is onderdeel van EA SPORTS FIFA Global Series.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
- Heineken hoofdsponsor Amsterdam 750... 27-02-2024
- Emirates start partnerschap met... 26-02-2024
- Exact sponsor WK shorttrack 2024 23-02-2024
- EasyJet komende drie jaar officiële... 21-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing