KNZB en NRZ: digitaal zwemdiploma

KNZB en NRZ: digitaal zwemdiploma
  • Sponsoring
  • 6 mrt 2020 @ 11:26
  • 17284 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Partnership

De Koninklijke Nederlandse Zwembond (KNZB) en de Nationale Raad Zwemveiligheid (NRZ) gaan hun samenwerking op verschillende onderdelen een stevige impuls geven, onder meer met de invoering van een digitaal zwemdiploma.

De KNZB wil met de NRZ starten met het digitaal registeren van zwemdiploma’s. Een stap die helemaal past in het huidige tijdsbeeld. Daarnaast speelt de KNZB een grote rol in de doelstelling van de NRZ: Heel Nederland zwemveilig. Zij gaat namelijk het voortouw nemen om te zorgen dat kinderen na het behalen van hun zwemdiploma blijven zwemmen.

Naast de samenwerking in het project ‘Digitaal Zwemdiploma’, heeft de KNZB tevens afgesproken om dezelfde voorwaarden op hun zwemlesproduct SuperSpetters te implementeren als de Licentie Nationale Zwemdiploma’s van de NRZ.

Uitgangspunt is daarbij dat alle zwemlesaanbieders die lesgeven met de SuperSpetters methode laten zien dat ze voldoen aan de eisen van de NRZ Licentie en dat de NRZ de zwemdiploma’s verstrekt. Ook gaat de KNZB een belangrijke rol vervullen bij de uitvoering van het door de NRZ opgestelde Nationaal Plan Zwemveiligheid 2020-2024. Het gaat dan met name om de thema’s die zich richten op het goed leren zwemmen van alle kinderen in Nederland en het stimuleren dat kinderen na het behalen van hun zwemdiploma regelmatig blijven zwemmen.

Samenwerking zwembranche belangrijk

Belangrijke grondslag voor deze ontwikkelingen vormt de strategische herbezinning die momenteel plaatsvindt binnen de KNZB. Aschwin Lankwarden, directeur KNZB, legt uit: ‘Om de Nederlandse zwemmers te blijven boeien en binden, is het belangrijk dat de partijen binnen de zwembranche de handen ineenslaan. Alleen door intensieve samenwerking binnen de gehele zwembranche kunnen we bereiken dat we in het jaar 2024 1 miljoen zwemmers verbonden hebben. Dit is één van de strategische doelstellingen van de KNZB.’

De NRZ is zich eveneens zeer bewust van het feit dat een zwemveilig Nederland slechts middels samenwerking behouden en versterkt kan worden. Titus Visser, directeur NRZ, voegt toe: ‘Vanuit het perspectief zwemveiligheid is het van groot belang dat mensen na het behalen van hun zwemdiploma actief blijven met zwemactiviteiten. Om dit te bereiken zijn partners als de KNZB onmisbaar.’

Foto-onderschrift: Ondertekening samenwerkingsovereenkomst door Aschwin Lankwarden, directeur KNZB (links) en Titus Visser, directeur NRZ.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken