FC Emmen vraagt aandacht voor zaadbalkanker met 'roze muur'

- Sponsoring
- 20 mrt 2024 @ 07:51
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 20 mrt 2024 @ 07:51
- Michiel van Zaane
FC Emmen treedt op vrijdag 29 maart 2024 tijdens de thuiswedstrijd tegen Jong Ajax aan in een speciaal roze tenue. Daarmee vraagt de club samen met hoofdsponsor EasyToys aandacht voor zaadbalkanker.
Ook vorig seizoen vroegen de club en de erotiekgigant met een roze tenue aandacht voor zaadbalkanker. Online en op De Oude Meerdijk werden mannen tussen de 15 en 40 jaar opgeroepen om hun ballen geregeld te checken. De ziekte komt vooral voor onder mannen in die leeftijdsgroep, met een piek tussen de 30 en de 40. Bij vroege detectie van zaadbalkanker is de kans op overleving meer dan 95 procent.
Tijdens de thuiswedstrijd tegen Jong Ajax zijn bestuurders van tien amateurclubs uit de regio Emmen te gast op De Oude Meerdijk. Zij krijgen allerlei materialen mee om op hun eigen club aandacht te vragen voor zaadbalkanker. De materialen zijn ontworpen door Stichting Zaadbalkanker, FC Emmen en EasyToys. Samen zullen zij de amateurclubs ondersteunen om zoveel mogelijk jonge mannen in hun gebied te bereiken.
Geld inzamelen
De gedragen wedstrijdshirts van de wedstrijd op 29 maart worden naderhand geveild. De volledige opbrengst van die veiling komt ten goede aan Stichting Zaadbalkanker. Daarnaast zijn de limited edition roze tenues verkrijgbaar via MysteryVoetbalBox.nl, tenuesponsor van FC Emmen. Ook een deel van de opbrengst van die verkoop gaat naar de stichting.
Ivo Struik, directeur van Stichting Zaadbalkanker: ‘Als Stichting Zaadbalkanker zijn we weer zeer blij met deze grote publieksactie van FC Emmen en EasyToys om onder jonge mannen aandacht te vragen voor zaadbalkanker en het checken van je ballen. Simpel te doen, veel te winnen!’
Rinse Bleeker, algemeen directeur van FC Emmen: ‘Wij vinden het ontzettend belangrijk om onze maatschappelijke verantwoordelijkheid te nemen. Als betaald voetbalclub zijn we de uitgelezen partij om de doelgroep van mannen tussen de 15 en 40 jaar te bereiken. We zetten ons dan ook graag in om een muur te vormen tegen zaadbalkanker.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Erben en Joep Wennemars boegbeelden... 04-11-2025
- ParkBee nieuwe official partner van... 01-11-2025
- Heineken beëindigt na 30 jaar... 30-10-2025
- Dopper lanceert special edition met... 30-10-2025
- Alfa Romeo koppelt merk aan dynamiek... 24-10-2025
- Rexona sluit vijfjarig partnerschap... 16-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

