Counterwave brengt internationale creatieven naar Nederland
- Algemeen
- 16 okt 2018 @ 11:39
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - EvenementCommunicatieDialoog
- 16 okt 2018 @ 11:39
- Lucas Boon
Deze week komen er tien invloedrijke creatieven uit de Verenigde Staten naar Nederland om tijdens Amsterdam Dance Event en Dutch Design Week kennis te maken met onze creatieve industrie. Organisator New Dutch Wave lanceert een 'inkomende handelsmissie' genaamd Counterwave.
New Dutch Wave vormt sinds twee jaar tijdens festival SXSW in Austin (Texas) de plek waar de Nederlandse creatieve industrie zich verzamelt en presenteert aan een groot internationaal publiek. De zogenaamde Counterwave moet de banden tussen SXSW, de VS en ons land op creatief gebied versterken. Tijdens ADE en DDW faciliteert New Dutch Wave in samenwerking met Brabant C inspirerende contacten tussen Nederlandse makers, designers, denkers en ondernemers en een geselecteerd gezelschap creatieve ondernemers, investeerders, bookers en curatoren uit de VS.
Arne Koefoed, co-founder van New Dutch Wave en head of ideas bij creatief bureau Wink, laat weten: 'Voor New Dutch Wave is Counterwave een enorme toevoeging in onze missie tot het creëren van inspirerende ontmoetingsplekken en langdurige samenwerkingen tussen onze eigen creatieve industrie en die in het buitenland.'
Andere partners van het initiatief zijn Creative Holland, Amsterdam Dance Event, Brabant DC, Westergasfabriek, Dutch Design Week, Gemeente Eindhoven, Hightech XL, Eindhoven365, BOM, Brainport Development en The Living Museum.
New Dutch Wave is in 2016 tot stand gekomen uit overtuiging dat de Nederlandse initiatieven die zich tijdens SXSW manifesteerden, gebundeld moesten worden om 'echt impact' te kunnen maken. Dit heeft de afgelopen twee jaar geresulteerd in een beweging waarbij ruim vijftig partners zich hebben aangesloten om tijdens het festival gezamenlijk te laten zien waarom Nederland in de top tien staat van meest innovatieve en creatieve landen ter wereld.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Retailmedia: 'Stel de klantreis open voor adverteerders'
- Drie finalisten SAN New Kids on the Block 2024
- Creativiteit onder druk door zwakke inzichten
- 'Retailmedia is niet alleen voor de grote spelers'
- Gouden combinatie van technologie, commercie en klantgerichtheid
- Onderzoek: Energiecontracten te complex
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management