[branded content] Deze 4 marketing trends zie je tegenwoordig bij lanceringen van producten

[branded content] Deze 4 marketing trends zie je tegenwoordig bij lanceringen van producten
  • Algemeen
  • 22 jun 2023 @ 06:35
  • Link
  • Sales
    Sales


    BBP Media
  • Geen tag
  • 22 jun 2023 @ 06:35
  • Sales

Marketing is een deel van ondernemerschap dat constant aan het veranderen is. Er worden immers altijd A/B tests gedaan om te kijken welke aanpak beter werkt. Dit geldt ook op het gebied van lanceringen van producten.

Daarbij vallen 4 marketing trends momenteel erg op bij dit soort marketingcampagnes. Ben jij nieuwsgierig welke marketing trends dit precies zijn? Dan ben je bij deze blog op het juiste adres beland, want hier vind je een handig overzicht.

Een aparte website voor een product

De eerste marketing trend die je tegenwoordig bij de lanceringen van producten ziet, is een aparte website voor het product. Dit wordt om verschillende redenen gedaan. Vaak werkt een speciale domeinnaam beter voor een bepaald product om gezien te worden. Uiteraard is het wel zaak om eerst aan een domeinnaam checken te doen voordat dit gedaan kan worden. Daarnaast heb je met een aparte website voor een product nooit het risico dat een lead wegklikt naar een andere pagina van je website. Hierdoor stijgt het aantal sales erg veel. Deze trend lijkt dan ook een blijvertje te zijn.

Een e-mailcampagne beginnen

Ten tweede zie je steeds vaker e-mailcampagnes voor de lancering van een nieuw product. Deze strategie is erg effectief omdat het de lead betrokken en geïnteresseerd houdt in het product nadat ze er een paar e-mails over hebben gelezen. De beste manier om dit te doen is door een geautomatiseerde e-mail tool te gebruiken, zoals MailChimp of AWeber, zodat je snel je e-mails kunt instellen en versturen. Door een campagne als dit uit te voeren, zullen klanten gehyped raken over de producten en eerder tot een aankoop overgaan, waardoor dit een uitstekende tool is.

Video’s plaatsen

Verder kiezen veel marketing bedrijven ervoor om video’s te plaatsen over producten die op het punt van lanceren staan. Dit is om twee redenen geweldig: het stelt klanten in staat om een diepgaande blik op het product te werpen en er een persoonlijke band mee op te bouwen, en ten tweede kunnen video's vaak snel viraal gaan en meer hype voor de lancering genereren. Video's zijn ook veel makkelijker te delen op social media websites dan andere vormen van content, dus ze kunnen een groter bereik hebben.

Influencer marketing toepassen

Tot slot is het een trend geworden om aan influencer marketing te doen voor het lanceren van producten. Dit houdt in dat je populaire persoonlijkheden uit sociale media benadert en hen de productlancering laat promoten. Door dit te doen, kunnen klanten het product vanuit het perspectief van een derde partij bekijken en de beoordelingen meer vertrouwen dan wanneer ze rechtstreeks van het bedrijf zelf komen. Het geeft bedrijven ook de kans om relaties op te bouwen met influencers in hun branche en nieuwe partnerschappen aan te gaan.

Dit artikel verschijnt op initiatief van LEQUAL
Tekst: LEQUAL | Afbeelding: Pexels

Sales
  • Sales

  • Werkt bij: BBP Media
  • Functie:
  • Website:
  • Profiel »

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken