[column] Staatsman: ieder woord was met effect
- Algemeen
- 17 mrt 2020 @ 11:30
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - MVOPolitiekMarketing
- 17 mrt 2020 @ 11:30
- Gastblogger
De speech van Mark Rutte had al op voorhand impact. Voor het eerst sinds 1973 sprak een premier het hele Nederlandse volk toe - een moment dat de geschiedenis markeert, stelt reputatiedeskundige Paul Stamsnijder.
Ieder woord was van tevoren gewikt en gewogen, en met effect. Wat hij deed:
1. erkenning van het leed van de slachtoffers;
2. begrip tonen voor de verwarring, de onzekerheid en het sentiment van het publiek ('I feel your pain');
3. bevestigen autoriteit experts (wetenschap/zorgverleners/RIVM), met nadruk op de complexiteit (lockdown versus herd immunity);
4. aandacht voor het proces ('dit kan nog jaren duren');
5. hij adresseerde de dilemma's, die volgen uit de drie scenario's, en deed een heldere oproep: ‘Let op elkaar. Ik reken op u.’
Ondanks zijn vermoeidheid, sprak hier een great communicator. Geen retoriek, maar soberheid: zo'n premier verdient al onze steun.
Paul Stamsnijder
oprichter Reputatiegroep
reputatie-expert
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- het eerst
- premier h
- Paul Stamsnijder
- reputatiedeskundige
- MP
- crisis
- 1973
- corona
- NOS
- Mark Rutte
- media
- marketing
- speech
- geschiedenis
- Reputatiegroep
- Torentje
- landelijk
- impact
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing