[MarTech] Desmyttere (Husky): 'Marketing werkt nu nog vaak te veel in silo's'

  • B2b
  • 23 okt 2018 @ 10:55
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Evenement

Peter Desmyttere is een marketeer met 25 jaar ervaring in marketing planning. Hij is de founder van Husky - een digitale marketingplanner die steeds vaker Excel-files vervangt - en een van de keynotes op MarTech 2018 op 6 november.

Hoe komt het dat dezelfde marketingtechnology bij het ene bedrijf duurzaam wordt ingezet en bij het andere bedrijf enthousiast wordt gekozen, ingevoerd en … weer afgevoerd? Zijn keynote presentatie leert je dé tips en valkuilen bij het inzetten van marketing technology in jouw team. En als toetje wordt je ook nog eens enthousiast van een basgitaar en van jazz pop!

Waarom mogen mensen jouw presentatie niet missen?

‘Marketeers zetten steeds vaker in op digitalisering en technologie. Helaas gaat niet elk project over rozen. In deze keynote presentatie ontdek je dé tips en valkuilen bij het inzetten van marketing technologie. Ten tweede wordt mijn presentatie verrijkt met live muziek (Jazzpop met Anne Chris aan de zang en ikzelf op de bas).’

Welke recente ontwikkeling op het gebied van marketing & technologie boeit jou momenteel het meest en waarom?

‘Het valt mij op dat vaak verschillende marketing technologieën in het marketing team als silo’s apart van elkaar opereren. Terwijl de vraag is: hoe integreer je hun data zodat ze elkaars werking verrijken?’

Marketeers zijn er in veel soorten, maar wat is dé specifieke eigenschap die iedere marketeer nodig heeft voor succes op het gebied van Marketing & Technologie?

‘Processen, processen, processen. Zonder dit heb je of krijg je geen succes met marketing technologie. Chaotische marketeers zullen het dus lastig krijgen …’

Wat is de grootste uitdaging voor de marketeer anno 2018 en vooral op het gebied van technologie?

‘Je team motiveren om de technologie te (blijven) gebruiken. Daarbij is samen de nodige afspraken, procedures en processen opzetten en naleven heel belangrijk voor de marketeer.’

Heb je zelf een positieve ervaring met technologie?

‘Ja, met het digitaliseren van onze marketing planning. Maar de omgekeerde vraag geldt ook: heb je een negatieve ervaring? Ja: met té snel inzetten van marketing automation.’

Welk merk doet het goed in termen van martech?

‘Ik bewonder Hubspot als martech brand om 3 redenen. Ze hebben op zeer korte termijn een dominante positie binnen hun niche (marketing automation) kunnen uitbouwen waarbij ze een groot netwerk van resellers en integratoren hebben opgebouwd. Daarnaast hebben ze slim gediversifieerd naar (gratis) CRM zodat ze een extra troef hebben om marketeers aan zich te binden. Tot slot zijn hun producten gewoonweg fijn om te gebruiken, hun user experience is professioneel en uitgekiend.’

Bestel nu je kaarten voor MarketingenTechnology 2018 Klik hier voor de website

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken