Sandra Verhoeven-Klijn (Efteling) over NMD19
- B2b
- 12 jun 2019 @ 08:11
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Evenement
- 12 jun 2019 @ 08:11
- Sjaak Hoogkamer
Nima Marketing Day is uitgegroeid tot het absolute jaarevent van marketingminnend Nederland. Aan de vooravond spreken we met Sandra Verhoeven-Klijn, senior marketeer bij de Efteling, die zeker van de partij is op 20 juni.
Nima Marketing Day 2018 was voor de senior marketeer van de Efteling een belevenis die qua sfeer deed denken aan een festival. ‘Het vak werd gevierd en het maakte me trots op mijn rol als marketeer. Ik ging toen vol energie, vol ideeën en met een hoop praktische tips naar huis. De lat ligt hoog voor dit jaar, want ik hoop dat het weer zo’n inspirerende dag wordt. Of het dé belangrijkste marketingdag van het jaar is, durf ik niet te zeggen, maar in ieder geval een hele inspirerende dag, met vakinhoudelijke ontwikkelingen in marketing en veel cases uit de praktijk.’
Het maakt me trots op mijn rol als marketeer
Keynote Goodwin opent NIma Marketing Day
Cannes Lions speelt voor haar absoluut geen rol. Verhoeven-Klijn kiest heel duidelijk voor NMD. Waar kijkt ze vooral naar uit en waarom? ‘Ik ben zeer benieuwd naar de keynote van Tom Goodwin. Ik hoop verrast te worden door zijn andere manier van denken, zijn kritische blik op het vak marketing. Ben benieuwd naar de strategie en mogelijke customer experience-handvatten om zelf mee aan de slag te gaan. Must see visit is voor mij ook een betere en rijkere bezoekerservaring bij het Rijksmuseum door dynamic video. Interessant om te horen hoe onze concurrent de internationale toerist probeert te overtuigen tot een bezoek aan het museum. Daarnaast ben ik ook benieuwd naar de verbeteringen die ze doorgevoerd hebben binnen het onboarding van alle bezoekers. Bij de Efteling hebben we dezelfde uitdaging.’
Ik ben zeer benieuwd naar de keynote van Tom Goodwin
9+-ervaring
Verhoeven-Klijn slaapt altijd goed in het algemeen en ligt dus niet zo snel wakker, maar een aantal van haar uitdagingen zijn voor veel vakgenoten waarschijnlijk wel herkenbaar, zoals het bijblijven op het gebied van digitalisering, globalisering, nieuwe marketingkanalen, data, AI en de steeds meer veranderende rol van marketing binnen een organisatie. Voor haar is actueel zoals ze zelf schetst ‘het zorgdragen voor het optimaliseren van de customer journey op basis van data en creatitviteit, zodat iedere – potentiële - gast van de Efteling een 9+-beleving ervaart.’ Verhoeven-Klijn: ‘Data is de basis van alle activiteiten. Zowel reflecterend als voorspellend. Van massa naar persoonlijk, binnen en over alle kanalen heen. Maar nooit zonder creativiteit. We brengen verhalen tot leven, daar waar mogelijk spraakmakend verrassend.’
Ook nog een kaartje bemachtigen voor de dag der dagen voor elke marketeer en 1.700 collega-marketeers, keynotes Tom Goodwin en Ronald van Zetten en Sandra ontmoeten? Scoor snel een van de laatste tickets voor donderdag 20 juni 2019 in DeFabrique in Utrecht.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Marketingtransfers week 25, 2025
- [column] LinkedIn en PR zijn on the rise in B2B en SEO ligt op...
- Van bannerblindheid naar breinbewuste branding
- Sanne Houterman nieuwe Strategy Director bij Cheil
- Mediahuis E-commerce behaalt duurzaamheidskeurmerk
- ‘Samen bouwen aan een verhaal’: AH Retail Media Services en...
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 26, 202504-07-2025
- Centraal Beheer: werkdruk zet... 03-07-2025
- Dotdotdash opent Europese hub in... 30-06-2025
- Mediahuis E-commerce behaalt... 29-06-2025
- PXR verkoopt advertentieruimte voor... 27-06-2025
- Marketingtransfers week 25, 202527-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers