Benchpool lanceert Benchpool Printplaza voor complex drukwerk
- B2b
- 24 nov 2020 @ 07:04
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Innovatie
- 24 nov 2020 @ 07:04
- Redactie MarketingTribune
Benchpool lanceert Benchpool Printplaza: het eerste b2b platform voor de inkoop van complex en niet gestandaardiseerd drukwerk. De achterliggende technologie staat naar eigen zeggen garant voor scherpe, onafhankelijk berekende drukwerkprijzen.
In de huidige praktijk lopen volgens Benchpool managers na een omslachtig inkooptraject vaak aan tegen onnavolgbare prijsvorming en grote offerteverschillen. Het bestelproces via Benchpool Printplaza duurt gemiddeld vijf minuten.
Benchpool speelt met lancering b2b platform in op toenemende vraag naar snel en eenvoudig inkopen van drukwerk
Met deze innovatie speelt het in Hamburg gevestigde Benchpool in op een toenemend verwachtingspatroon bij inkopers en marketeers van uitgeverijen, mailorder- en e-commercebedrijven, die complex drukwerk net zo eenvoudig willen inkopen als visitekaartjes bij online drukkers. Bijna de helft van de beslissers in deze doelgroep is inmiddels jonger dan 35 jaar. Zij willen hun tijdschriften, catalogi en flyers, etc. het liefst met weinig clicks en tegen scherpe prijzen bestellen. De huidige inkoop van complexe print gaat veelal gepaard met omslachtig overleg, foutgevoelige communicatie via e-mails, Excel tabellen en onduidelijk gemotiveerde offerteprijzen. In combinatie met afnemende printkennis aan de inkoopkant kan gemakkelijk teveel voor drukwerk worden betaald.
In vele jaren heeft Benchpool voor klanten meer dan één miljard euro aan complex, geïndustrialiseerd drukwerk geanalyseerd en ingekocht
Benchpool Printplaza rekent naar eigen zeggen af met deze inefficiëntie. Twintig jaar ervaring met de Europese drukmarkt is verwerkt in het motorblok waarop de webshop draait. In vele jaren heeft Benchpool voor klanten meer dan één miljard euro aan complex, geïndustrialiseerd drukwerk geanalyseerd en ingekocht. In die tijd hebben 10.000 inkoopcalculaties plaatsgevonden op basis van ruim duizend drukmachines en circa 500 papiersoorten in de Europese database. Papierprijzen en -soorten bepalen voor 60 tot 70% het kostenpeil van het totale printproduct.
Binnen vijf minuten bestellen
Op het nieuwe platform zijn verschillende databases geïntegreerd waaronder een in de praktijk bewezen prijscalculatiesysteem, de verschillende in Europa aanwezige machine- en productiemogelijkheden, de papiersoorten en hun referentieprijzen. Op basis hiervan berekent Benchpool Printplaza in een split second drukwerkprijzen. Bij een gemiddeld, niet gestandaardiseerd printproduct duurt het bestelproces in Benchpool Printplaza hooguit vijf minuten. In de printplaza kan ook met allerlei variabelen worden gerekend en kunnen klanten prijssimulaties uitvoeren op basis van ingegeven budgetplafonds.
Webshop bevordert verlaging van de CO²-impact
Benchpool ondersteunt binnenkort ook bij de keuze van milieuvriendelijke papiersoorten. Het systeem berekent de totale CO²-impact en stelt zelfs milieuvriendelijker combinaties van drukmachines en papiersoorten voor, inclusief de bijbehorende offerteprijzen. Hiermee anticipeert Benchpool Printplaza op nieuwe Europese wetgeving die verdere terugdringing van CO²-emissies vereist.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing