Hermitage Amsterdam start collecteweek

Hermitage Amsterdam start collecteweek
  • B2b
  • 7 apr 2021 @ 11:39
  • 5062 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Kunst & Cultuur

De Week van de Hermitage loopt van 6 tot en met 9 april en is bedoeld om geld in te zamelen om het museum open te houden.

Samen met medewerkers van het museum, ambassadeurs en andere betrokkenen gaf directeur Annabelle Birnie op het symbolische tijdstip vijf voor twaalf dinsdag 6 april het startschot voor de actieweek. Daarbij onthulde de Hermitage de boodschap van de campagne op de gevel van het gebouw, kracht bijgezet door een geluidsactie van onder andere rondvaartboten van rederij Stromma.

De geefcampagne Houd de Hermitage open heeft als doel geld bijeen te brengen om het museum, dat door de coronacrisis in een moeilijke financiële situatie terecht is gekomen, ook voor de toekomst open te houden.

Sinds de oprichting heeft de Hermitage Amsterdam zich ontwikkeld tot een geliefd museum waar intussen miljoenen bezoekers hebben genoten van tentoonstellingen uit de kunstcollectie van het Staatsmuseum Hermitage in St. Petersburg en andere collecties. Dat is tot nu toe puur op ondernemerschap gedaan, zonder structurele subsidie. Nu, na een crisisjaar van langdurige lockdowns zonder bezoekers, moet volgens het museum een beroep worden gedaan op het publiek om het door deze crisis te loodsen.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken