Bureau Vandejong start The Why Project
- Bureaus
- 19 feb 2014 @ 11:56
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CreatieMVOWebsite
- 19 feb 2014 @ 11:56
- Redactie Bureaus
Creative Agency Vandejong is dit jaar gestart met The Why Project, een eenjarig experiment om alternatieven te vinden voor onsuccesvolle systemen en om betere oplossingen te zoeken voor de toekomst. Door de status quo in twijfel te trekken, wil Vandejong mogelijkheden voor verandering onderzoeken en mensen inspireren in actie te komen.
'We leven in bewogen tijden en de wereld verandert snel', zegt Pjotr de Jong, creative director van Vandejong. 'Alles wat vanzelfsprekend lijkt, wordt op zijn kop gezet. In 2014 bestaat Vandejong 25 jaar. Een goed moment om vooruit te kijken en te onderzoeken wat we in de wereld kunnen veranderen.'
Iedere maand kiest Vandejong een ander thema waarbinnen dagelijks nieuwe Why-vragen worden gesteld op de website the-why-project.com, op de Facebook-pagina en op Twitter. Daarnaast selecteert Vandejong elke maand een vraag om uit te diepen via artikelen en interviews op het blog Bright New World, en via een Why Event op het kantoor.
In januari stond de vraag 'Why aren't we just happy?' centraal. Hiermee ging Vandejong op zoek naar alternatieve manieren om gelukkig te worden. Het eerste Why Event vond plaats op Blue Monday, met sprekers Jeroen van Baar (auteur van De prestatiegeneratie) en Tracy Metz (schrijfster en journalist bij het NRC, De Groene Amsterdammer en Buitenhof). Met de gemeenteraadsverkiezingen in aantocht richt The Why Project zich deze maand op politiek, 'Why aren’t we more involved in politics?'
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Mini-Vlammetje centraal in Warmste... 12-12-2025
- Heks’nkaas kiest voor digital-first... 12-12-2025
- Hulphond Nederland draait... 12-12-2025
- ACT beloont 12 internationale... 11-12-2025
- Nieuwe merkcampagne voor Trainline10-12-2025
- Politie lanceert wervingsgame... 10-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

