Bureau Vandejong start The Why Project

Bureau Vandejong start The Why Project
  • Bureaus
  • 19 feb 2014 @ 11:56
  • 20695 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CreatieMVOWebsite

Creative Agency Vandejong is dit jaar gestart met The Why Project, een eenjarig experiment om alternatieven te vinden voor onsuccesvolle systemen en om betere oplossingen te zoeken voor de toekomst. Door de status quo in twijfel te trekken, wil Vandejong mogelijkheden voor verandering onderzoeken en mensen inspireren in actie te komen.

'We leven in bewogen tijden en de wereld verandert snel', zegt Pjotr de Jong, creative director van Vandejong. 'Alles wat vanzelfsprekend lijkt, wordt op zijn kop gezet. In 2014 bestaat Vandejong 25 jaar. Een goed moment om vooruit te kijken en te onderzoeken wat we in de wereld kunnen veranderen.'

Iedere maand kiest Vandejong een ander thema waarbinnen dagelijks nieuwe Why-vragen worden gesteld op de website the-why-project.com, op de Facebook-pagina en op Twitter. Daarnaast selecteert Vandejong elke maand een vraag om uit te diepen via artikelen en interviews op het blog Bright New World, en via een Why Event op het kantoor.

In januari stond de vraag 'Why aren't we just happy?' centraal. Hiermee ging Vandejong op zoek naar alternatieve manieren om gelukkig te worden. Het eerste Why Event vond plaats op Blue Monday, met sprekers Jeroen van Baar (auteur van De prestatiegeneratie) en Tracy Metz (schrijfster en journalist bij het NRC, De Groene Amsterdammer en Buitenhof). Met de gemeenteraadsverkiezingen in aantocht richt The Why Project zich deze maand op politiek, 'Why aren’t we more involved in politics?' 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken