Marketingbureau iQU koopt TinyLoot en Target Gamers
- Bureaus
- 5 aug 2015 @ 15:06
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Online gamingZakelijkMarketingAffiliate
- 5 aug 2015 @ 15:06
- Redactie Bureaus
Het Haarlemse marketingdatabureau iQU heeft twee andere Nederlandse marketingbedrijven overgenomen: TinyLoot en Target Gamers, beide actief op het gebied van mobiele gaming. Het overnamebedrag is niet bekendgemaakt.
Beide overgenomen bedrijven zijn van Oliver Kern, zo meldt vakblad Emerce. Target Gamers zorgt ervoor dat games in Europa onder de aandacht komen. TinyLoot, van Kern en Micha von der Meer (ex-Booz Allen Hamilton), betaalt gamers om te blijven spelen en heeft kantoren in Engeland en Haarlem. Dergelijke loyaliteitsprogramma’s zijn tegenwoordig hard nodig, want de acquisitiekosten per loyale speler wereldwijd ligt boven de 5 dollar.
Kern gaat een nieuwe mobiele divisie van iQU leiden die Mobilize gaat heten. Mobilize zal met name mobiele marketingcampagnes begeleiden. Van der Meer blijft TinyLoot operationeel aansturen.
iQU begon als affiliate-netwerk en heeft zich de afgelopen jaren ontpopt tot een online marketingspecialist voor de internationale game-industrie. Oprichter en directeur Reinout te Brake begon ooit bij Spill Group. Bijna een jaar geleden kocht iQU ook al het Duitse analytics-bureau HoneyTracks.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- overname
- marketingbureau
- iQU
- bureau
- Haarlem
- Mobilize
- big data
- Oliver Kern
- online gaming
- games
- Reinout te Brake
- Target Gamers
- TinyLoot
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
- Adnight 2025 start met 'Marketing... 09-07-2025
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
- L’Or mixt zomer, stijl en smaak in... 08-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers