Olivier de Montchenu (Euronews) juryvoorzitter Epica Awards
- Bureaus
- 17 sep 2015 @ 11:48
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - AwardCreatieBekroningenMedia
- 17 sep 2015 @ 11:48
- Redactie Media
De jury van de Epica Awards wordt dit jaar geleid door Olivier de Montchenu, managing director van Euronews Sales. De Epica-organisatie is verheugd met deze zeer ervaren juryvoorzitter.
Euronews, opgericht in 1993, is een meertalig nieuwskanaal dat opereert vanuit de Franse stad Lyon. De veelbekeken nieuwszender heeft zich in de loop der jaren ontwikkeld tot een multimediaal platform voor reizigers wereldwijd. Het wereldnieuws wordt 24 uur per dag verslagen in dertien talen en bereikt 400 miljoen huishoudens in 155 landen.
Olivier de Montchenu begon zijn carrière bij Havas Group en stapte uiteindelijk over naar de Franse tv-zender M6 als commercieel directeur. Later lanceerde hij IP Turkey, het eerste internationale mediasalesbureau in Istanboel. In 1998 werd hij directeur van de pan-Europese activiteiten van IP Network, dat onder meer werkte voor BBC World, Euronews en Arte.
Indien nodig hebben juryvoorzitters van de Epica Awards de beslissende stem bij het aanwijzen van Grand Prix-winnaars in de categorieën Press, Outdoor, Film en Digital.
Extra dimensie voor Epica Awards
Olivier de Montchenu: 'Ik verheug me erop een bijdrage te kunnen leveren aan de Epica Awards, die een uniek perspectief hebben op reclame en marketing. Sinds ik in deze industrie werk, ben ik geconfronteerd met veel verschillende strategieën uit talloze landen. Als lid van deze jury krijg ik een geweldige kans om dit internationale perspectief te kunnen delen met gespecialiseerde journalisten en experts uit de hele wereld.'
Mark Tungate, editorial director van Epica: 'De aanwezigheid van Olivier als vertegenwoordiger van een grote nieuwszender voegt een extra dimensie toe aan onze journalistenjury. Ik weet zeker dat hij de onpartijdigheid en expertise inbrengt die we nodig hebben om de Grand Prix-winnaars te kiezen.'
De Epica Awards zijn de enige creatieve vakprijs die wordt beoordeeld door een jury van journalisten werkzaam voor leidende marketing en communicatie-titels. Namens Nederland versterkt MarketingTribune de jury.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [onderzoek] Bijna helft van Nederlanders wil AI-content...
Laatste Nieuws
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
- Dappr pleisters voor buitenspelen... 30-06-2025
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert... 30-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation