Simyo zet satire van De Speld in als campagne

Simyo zet satire van De Speld in als campagne
  • Bureaus
  • 21 sep 2018 @ 12:16
  • 20271 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • VideoContentCampagnesSocial media

Mediabureau Mindshare, creatief bureau Kokoro Amsterdam en De Speld & Partners ontwikkelden samen een satirische video voor telecomprovider Simyo. In de video wordt een lifehack gepresenteerd om je telefoon schoner te maken.

In de video ontmoeten we Jeroen, die met zijn huisgenoten ‘Casa Clean’ probeert te runnen. Op de voordeur zijn vier verschillende deurklinken gemonteerd, eentje voor iedere bewoner, en heeft iedereen een eigen wc-bril. In de video ontdekt de kijker welke lifehack Jeroen heeft gevonden op de bacteriën die op smartphones zitten: de Phone Wash. Zo wordt je telefoon weer schoner dan een blinkende wc-bril.

Simyo doet niets liever dan haar klanten blij maken. Niet voor niks zeggen ze: ‘Jij blij, wij blij’. En dat gaat verder dan je denkt. Vanuit hun drive om mensen blij te maken, introduceren ze verrassende oplossingen voor dagelijkse telecomongemakken. Wist je bijvoorbeeld dat je telefoon viezer kan zijn dan een wc-bril of deurklink? Daarom helpt Simyo Nederland met de Phone Wash graag aan een schone telefoon. De Phone Wash maakt telefoons in een paar minuten bacterievrij. Simyo geeft vijftig Phone Washes weg met een prijsvraag.

Om het belangrijke, maar onderbelichte, hygiëneaspect van telefoongebruik onder de aandacht te brengen, bedacht Kokoro de 'Phone Wash'. De Speld vertaalde dit concept door naar aansprekende branded content en koos daarvoor het sociale domein: hygiëne en huisgenoten.

Credits

Director: Michiel Peereboom
Concept: De Speld: Jochem van den Berg, Aïda Peimaei. KOKORO: Wouter Vanhaeren, Lynsey Schouten
Script: De Speld: Jochem van den Berg, Martine Bakker, Jop Eikelboom, Michiel Peereboom Producer: Charlotte Scott-Wilson
D.O.P: Goof de Koning
Geluid: Willem de Wijs
Camera Assistent: Joost van Veen
Visagie: Tynke Jeeninga
Art Director: Madeleine Homan & Louka Hoogendijk
Propmaster: Aleck Lugt
Production Assistent: Emely Jens, Roos Lust

Editor: Michiel Peereboom
Sound post: Philip Klees
Design endcard en Phone Wash: KOKORO: Wouter Vanhaeren

Simyo: Alex Reijgersberg, Tanja Notenboom
Kokoro: Wouter Vanhaeren, Lynsey Schouten, Karin van Dalen, Michelle Ter Laak Mindshare: Guleed Afhakame, Joep van der Laan
De Speld & Partners: Jerome Kuijken, Daan Unger, Emely Jens

Cast: Lowie van Oers, Tine Cartuyvels



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken