Epica Awards 2018: Nederland valt 13 keer in de prijzen
- Bureaus
- 16 nov 2018 @ 10:43
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ReclameAward
- 16 nov 2018 @ 10:43
- Lucas Boon
De Epica Awards zijn gisteravond uitgereikt in het Tropenmuseum te Amsterdam. In totaal vielen er 13 van de 27 Nederlandse inzendingen in de prijzen, waaronder één keer goud voor Wieden+Kennedy. MarketingTribune sprak na afloop met Kyra Roest, vanuit Nederland ambassadeur van de internationale journalisten-vakprijs.
Goud
Wieden+Kennedy Amsterdam voor Nike met 'Just Do It: Caster Semenya' (Fashion, Footwear & Personal Accessories). Zie video onder.
Zilver
Wieden+Kennedy Amsterdam for Nike met dubbel-campagne 'Never Ask' (Fashion, Footwear & Personal Accessories)
180 Kingsday voor Amstel Russia met 'Hold my Beer'( Alcoholic Drinks)
J. Walter Thompson Amsterdam voor Opel Nederland met 'Jade' (Vehicles, Automotive Services & Accessories)
Publicis One (Leo Burnett / Publicis) voor Amsterdam Metropolitan Area met 'The first shoe made from recycled gum - Gum recycling bins' (Media Innovation - Alternative Media)
Sizzer voor Diesel met 'Hate Couture' (Best Use of Music)
Brons
Wieden+Kennedy Amsterdam voor AB InBev met 'Oceans Week' (Public Relations)
180 Kingsday met The Flower Council of Holland met 'We need more flowers' (Copywriting & Storytelling)
72andSunny Amsterdam voor AXE met 'AXE Music 'Burn Out'' (Branded Content - Music Video)
Dawn voor Zorg en Zekerheid met 'Six Minute Stories' (Branded Content - Native Advertising)
XXS Amsterdam voor Basic-Fit met 'Get fit for summer billboards' (Promotions & Incentives)
Publicis One (Leo Burnett / Publicis) voor Amsterdam Metropolitan Area met 'The first shoe made from recycled gum' (Fashion, Footwear & Personal Accessories)
Sizzer voor Glück Berlin Werbeagentur and Schweppes met 'Time travel' (Best Use of Music)
Bekijk een overzicht van de winnende campagnes op de website.
Kyra Roest: 'Over inspiratie gesproken'
Een eerste reactie van Kyra Roest, vanuit Nederland ambassadeur van de internationale vakprijs: 'Ik ben gesloopt. Maar ook trots. Ik denk dat we (Nederland, red.) het goed hebben gedaan dit jaar.' Over de gouden award voor Wieden+Kennedy: 'Zij zijn internationaal actief, daar zal het aan liggen. Plus het feit dat het natuurlijk een sterke campagne is.'
De jurering, conferentie en uitreiking van de Epica Awards vonden dit jaar, net als in 2016, in Amsterdam plaats. Roest noemt het een eer om de vakprijs naar Nederland te hebben gehaald. 'En het was een nog grotere eer om van de overkoepelende organisatie te horen dat het de 'best Epica ever' was. Overdag zaten er honderd man (merken, bureaus, journalisten, red.) intensief te luisteren naar verhalen van merken die een maatschappelijk standpunt innemen en te discussiëren over de verantwoordelijkheid van de industrie in 't geheel. ’s Avonds zat een volle zaal inclusief winnaars, bureaus en creatieven uit het buitenland in de Maximazaal van het Tropenmuseum te kijken naar het beste werk van afgelopen jaar, geselecteerd door journalisten wereldwijd – over inspiratie gesproken.'
De Epica jury 2018, met op de voorgrond editorial editor Mark Tungate.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe NIX18-campagne richt zich op ouders
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers