ASR lanceert gezondheids-app
- Bureaus
- 4 nov 2019 @ 10:33
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - AppsCampagnes
- 4 nov 2019 @ 10:33
- Lucas Boon
Verzekeringsmaatschappij ASR lanceert de zogenoemde Vitality-app en bijbehorende campagne. Met deze app krijgt de gebruiker inzicht in zijn gezondheid en persoonlijke 'beweegdoelen'.
Haalt de gebruiker deze doelen? Dan ontvangt hij/zij wekelijks, maandelijks en jaarlijks beloningen, zoals een verzekeringspremie of cadeaus van Etos en Intersport. 'Hoe meer je beweegt, hoe meer ASR je beloont.'
Met de lancering van de app heeft ASR in samenwerking met reclamebureau The Merge een campagne ontwikkeld die deze week live gaat. De campagne strekt zich over tv, radio, social media, print en outdoor. Aanmelden voor de app kan hier.
De lancering van de app is het vervolg op de langere lopende campagne 'Dit is de tijd van doen'. ASR deelt desgevraagd de cijfers van deze campagne:
- Campagne dit is de tijd van doen heeft groei in naamsbekendheid voor a.s.r. voortgezet en is nu naar 80% gestegen.
- Consistente boodschap, doorbouwend op vorig jaar maakt dat mensen commercials herkennen en koppelen aan a.s.r.
- Deuntje ‘dit is de tijd van doen’ zorgt voor herkenning. Reclameherinnering hoogste ooit gemeten voor a.s.r., rond de 30%. Iets dieper: ‘dit is de tijd van doen’ wordt door 12,5% van het nederlandse publiek herkend en gekoppeld aan a.s.r.
- Imago ook verbeterd, positieve associaties groeien na elke flight. Nu werken aan parameters verderop in de merkfunnel.
- Sticks heeft veel voor ons gedaan in de herkenning begin dit jaar. Mensen koppelden de commercials van 2019 aan onze eerdere uitingen van 2018 en 2017 en accepteerden dus de switch in concept.
- Omdat herkenning nu groot is, besloten ook te gaan werken met een zangeres. Sticks heeft haar begeleid en samen met Kubus de track gemaakt. Sticks dus nog steeds betrokken.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
- Kruidvat kiest Ace voor social mediastrategie
- Reclamecampagne vol droge humor te koop op Marktplaats
Laatste Nieuws
- 'We zetten grote stappen in onze... 14-07-2025
- Fems On Fire doorbreekt stilte rond... 14-07-2025
- Breaker bevrijdt GIF-helden met... 14-07-2025
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers