ASR lanceert gezondheids-app

ASR lanceert gezondheids-app
  • Bureaus
  • 4 nov 2019 @ 10:33
  • 19352 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • AppsCampagnes

Verzekeringsmaatschappij ASR lanceert de zogenoemde Vitality-app en bijbehorende campagne. Met deze app krijgt de gebruiker inzicht in zijn gezondheid en persoonlijke 'beweegdoelen'.

Haalt de gebruiker deze doelen? Dan ontvangt hij/zij wekelijks, maandelijks en jaarlijks beloningen, zoals een verzekeringspremie of cadeaus van Etos en Intersport. 'Hoe meer je beweegt, hoe meer ASR je beloont.'

Met de lancering van de app heeft ASR in samenwerking met reclamebureau The Merge een campagne ontwikkeld die deze week live gaat. De campagne strekt zich over tv, radio, social media, print en outdoor. Aanmelden voor de app kan hier.

De lancering van de app is het vervolg op de langere lopende campagne 'Dit is de tijd van doen'. ASR deelt desgevraagd de cijfers van deze campagne:

  • Campagne dit is de tijd van doen heeft groei in naamsbekendheid voor a.s.r. voortgezet en is nu naar 80% gestegen.
  • Consistente boodschap, doorbouwend op vorig jaar maakt dat mensen commercials herkennen en koppelen aan a.s.r.
  • Deuntje ‘dit is de tijd van doen’ zorgt voor herkenning. Reclameherinnering hoogste ooit gemeten voor a.s.r., rond de 30%. Iets dieper: ‘dit is de tijd van doen’ wordt door 12,5% van het nederlandse publiek herkend en gekoppeld aan a.s.r.
  • Imago ook verbeterd, positieve associaties groeien na elke flight. Nu werken aan parameters verderop in de merkfunnel.
  • Sticks heeft veel voor ons gedaan in de herkenning begin dit jaar. Mensen koppelden de commercials van 2019 aan onze eerdere uitingen van 2018 en 2017 en accepteerden dus de switch in concept.
  • Omdat herkenning nu groot is, besloten ook te gaan werken met een zangeres. Sticks heeft haar begeleid en samen met Kubus de track gemaakt. Sticks dus nog steeds betrokken.


Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken