Het Nationaal Hoorspel
- Bureaus
- 9 apr 2020 @ 09:37
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CampagnesContent
- 9 apr 2020 @ 09:37
- Lucas Boon
Het hoorspel 'Hoekjes van geluk' is in première gegaan. Het is de eerste in een reeks verhalen onder de noemer Het Nationaal Hoorspel, bedoeld voor jonge ouders die met hun kinderen thuiszitten en een balans zoeken tussen ontspanning en educatie.
Voor de creatie van Het Nationaal Hoorspel sloegen de bureaus Natwerk en State of the Culture (concept & campagne), Big Orange (regie & productie), Bravoure (website) en Bill Tanaka (fotografie) de handen ineen. Ook is er een landelijke abri-campagne met JCDecaux van start gegaan.
Het eerste hoorspel Hoekjes van geluk is gericht op kinderen tussen de 4 en 12 jaar en bedoeld om te luisteren met het hele gezin. De cast van dit hoorspel bestaat uit twaalf Nederlandse (stem)acteurs, waaronder Najib Amhali en Victoria Koblenko.
Stephan Alspeer (strateeg bij The State of the Culture) zegt: 'Het Nationaal Hoorspel is een samenwerking van verschillende partijen in de creatieve sector. Waar de agenda's tot voor kort volliepen met het vertellen van verhalen voor grote merken, vertellen we nu verhalen voor alle families in Nederland.'
Over de keuze om hoorspelen nieuw leven in te blazen, zegt Alspeer: 'Het hoorspel is al een tijdje bezig aan een internationale opmars. Omdat juist in deze periode veel mensen behoefte hebben aan mooie verhalen met verbeeldingskracht, ontstond dit idee. Wat mij betreft is verbeelding de mooiste vorm van creativiteit.'
Het eerste hoorspel, Hoekjes van Geluk, is inmiddels te beluisteren via deze website, Spotify en het platform #NLblijftthuis van het AD. Ook zijn de hoorspelen Peter en de wolf in Hollywood, De Deense detective en Roodkapje beschikbaar. In de komende tijd worden er nieuwe stukken toegevoegd.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- hoekjes van geluk
- campagne
- luisteren
- het nationaal hoorspel
- bravoure
- corona
- natwerk
- horen
- big orange
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Monks zijn wereldwijd B Corp gecertificeerd
- Zonnebankmaker JK Group lanceert 'recharge for everybody'
- Big Mac saus nu los te koop in fles
- Goud voor 'Stukje van mij' van KPN en Dentsu Creative bij...
- Wereldmuseum bepleit open blik naar de wereld
- Kellogg’s viert ochtendtypes met vrolijke ontbijtcampagne
Laatste Nieuws
- 'Een stukje van mij' van KPN en... 13-05-2025
- Mentos kiest HPB voor... 13-05-2025
- Campagne ‘Nee tegen vapen’ richt... 13-05-2025
- 12-05-2025
- Domino’s verheerlijkt overwerken met... 12-05-2025
- Employer branding campagne... 12-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management