Het Nationaal Hoorspel

  • Bureaus
  • 9 apr 2020 @ 09:37
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CampagnesContent

Het hoorspel 'Hoekjes van geluk' is in première gegaan. Het is de eerste in een reeks verhalen onder de noemer Het Nationaal Hoorspel, bedoeld voor jonge ouders die met hun kinderen thuiszitten en een balans zoeken tussen ontspanning en educatie.

Voor de creatie van Het Nationaal Hoorspel sloegen de bureaus Natwerk en State of the Culture (concept & campagne), Big Orange (regie & productie), Bravoure (website) en Bill Tanaka (fotografie) de handen ineen. Ook is er een landelijke abri-campagne met JCDecaux van start gegaan.

Het eerste hoorspel Hoekjes van geluk is gericht op kinderen tussen de 4 en 12 jaar en bedoeld om te luisteren met het hele gezin. De cast van dit hoorspel bestaat uit twaalf Nederlandse (stem)acteurs, waaronder Najib Amhali en Victoria Koblenko.

Stephan Alspeer (strateeg bij The State of the Culture) zegt: 'Het Nationaal Hoorspel is een samenwerking van verschillende partijen in de creatieve sector. Waar de agenda's tot voor kort volliepen met het vertellen van verhalen voor grote merken, vertellen we nu verhalen voor alle families in Nederland.'

Over de keuze om hoorspelen nieuw leven in te blazen, zegt Alspeer: 'Het hoorspel is al een tijdje bezig aan een internationale opmars. Omdat juist in deze periode veel mensen behoefte hebben aan mooie verhalen met verbeeldingskracht, ontstond dit idee. Wat mij betreft is verbeelding de mooiste vorm van creativiteit.'

Het eerste hoorspel, Hoekjes van Geluk, is inmiddels te beluisteren via deze website, Spotify en het platform #NLblijftthuis van het AD. Ook zijn de hoorspelen Peter en de wolf in Hollywood, De Deense detective en Roodkapje beschikbaar. In de komende tijd worden er nieuwe stukken toegevoegd.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken