War Child ook tijdens corona actief

War Child ook tijdens corona actief
  • Bureaus
  • 22 apr 2020 @ 08:29
  • 25468 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MaatschappijCampagnes

Ook tijdens de coronacrisis steunt War Child kinderen in oorlogsgebieden. Een nieuwe campagne ontwikkeld door creatief bureau Wunderman Thompson moet dit idee benadrukken.

Pay-off van de campagne is 'Laat corona niet hun volgende oorlog zijn'. De campagne bestaat uit online informatie over de precaire situatie van kinderen in oorlogsgebieden en vluchtelingenkampen en hoe War Child hier -ook tijdens de coronacrisis- mee omspringt. Dertig Bekende Nederlanders werken mee aan de campagne en stelden een meet & greet op afstand ter beschikking in ruil voor een kleine donatie.

Ernst Suur, hoofd marketing en fondsenwerving bij War Child, zegt: 'Het was best spannend om een campagne te ontwikkelen in een tijd dat Nederland zelf in crisis verkeert. Gelukkig hebben we samen met Wunderman Thompson de juiste toon weten te vinden. Recht voor zijn raap en met gevoel, op een manier die bij War Child past. De opbrengst is tot nu toe boven verwachting.'

Doneren kan hier.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken