NLvoorelkaar lanceert tweede goede doelen-campagne

NLvoorelkaar lanceert tweede goede doelen-campagne
  • Bureaus
  • 25 mei 2020 @ 16:38
  • 23019 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CampagnesSport

Vrijwilligersplatform NLvoorelkaar lanceert zijn tweede campagne in korte tijd, ditmaal met topsporters Rico Verhoeven, Dylan Groenewegen en Jackie Groenen in de hoofdrol. De campagne is wederom belangeloos ontwikkeld door bureaus die lid zijn van de VEA.

Beeld: still uit de NLvoorelkaar-commercial met Rico Verhoeven.

De campagne is het vervolg op die met het Nederlands Elftal in begin mei, welke 617.000 websitebezoekers, 125.000 ingeschreven deelnemers en 19.000 gerealiseerde matches heeft opgeleverd.

De nieuwe campagne is wederom tot stand gekomen in een samenwerking tussen de bureaus Czar, Fresh Bridge, Helden Media, Lijm Amsterdam, Monaerk, Qontent Matters, UM en 2twintig PR. De mediaruimte wordt geboden door onder meer RTL, Talpa, DPG Media, Mediahuis, Ster, Exterion Media en Ocean Outdoor.

In de tv-commercial (zie onder) zien we Rico Verhoeven zich inzetten voor jongeren om hen te helpen in beweging te komen. Jackie Groenen heeft het initiatief Maatjes Gezocht van het Oranjefonds omarmd en Dylan Groenewegen steunt Bezorg de Zorg, een boodschappen-bezorgservice voor zorgverleners en ouderen. De topsporters hebben de initiatieven zelf geselecteerd en supporten deze persoonlijk. Daarnaast worden Nederlanders die hulp nodig hebben of hulp willen bieden, opgeroepen elkaar te vinden op NLvoorelkaar.nl.

Talmon Kochheim, directeur VEA, zegt: 'Binnen onze appgroep ontstond dit initiatief spontaan. Prachtig om te zien dat steeds meer bureaus zich aansloten. Een bijzondere samenwerking van meerdere reclamebureaus, mediabureaus, productiemaatschappijen in lockdown, met iedere werkdag om 17:00 uur contact via Google Hangouts. Hiermee geeft onze hele branche zijn visitekaartje af.'

De tv-commercial wordt uitgerold op NPO, RTL en Talpa. Verder bestaat de campagne uit outdoor, online, display en social media.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken