NLvoorelkaar lanceert tweede goede doelen-campagne
- Bureaus
- 25 mei 2020 @ 16:38
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CampagnesSport
- 25 mei 2020 @ 16:38
- Lucas Boon
Vrijwilligersplatform NLvoorelkaar lanceert zijn tweede campagne in korte tijd, ditmaal met topsporters Rico Verhoeven, Dylan Groenewegen en Jackie Groenen in de hoofdrol. De campagne is wederom belangeloos ontwikkeld door bureaus die lid zijn van de VEA.
Beeld: still uit de NLvoorelkaar-commercial met Rico Verhoeven.
De campagne is het vervolg op die met het Nederlands Elftal in begin mei, welke 617.000 websitebezoekers, 125.000 ingeschreven deelnemers en 19.000 gerealiseerde matches heeft opgeleverd.
De nieuwe campagne is wederom tot stand gekomen in een samenwerking tussen de bureaus Czar, Fresh Bridge, Helden Media, Lijm Amsterdam, Monaerk, Qontent Matters, UM en 2twintig PR. De mediaruimte wordt geboden door onder meer RTL, Talpa, DPG Media, Mediahuis, Ster, Exterion Media en Ocean Outdoor.
In de tv-commercial (zie onder) zien we Rico Verhoeven zich inzetten voor jongeren om hen te helpen in beweging te komen. Jackie Groenen heeft het initiatief Maatjes Gezocht van het Oranjefonds omarmd en Dylan Groenewegen steunt Bezorg de Zorg, een boodschappen-bezorgservice voor zorgverleners en ouderen. De topsporters hebben de initiatieven zelf geselecteerd en supporten deze persoonlijk. Daarnaast worden Nederlanders die hulp nodig hebben of hulp willen bieden, opgeroepen elkaar te vinden op NLvoorelkaar.nl.
Talmon Kochheim, directeur VEA, zegt: 'Binnen onze appgroep ontstond dit initiatief spontaan. Prachtig om te zien dat steeds meer bureaus zich aansloten. Een bijzondere samenwerking van meerdere reclamebureaus, mediabureaus, productiemaatschappijen in lockdown, met iedere werkdag om 17:00 uur contact via Google Hangouts. Hiermee geeft onze hele branche zijn visitekaartje af.'
De tv-commercial wordt uitgerold op NPO, RTL en Talpa. Verder bestaat de campagne uit outdoor, online, display en social media.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
- Warc Effective 100 2024:... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing