NLvoorelkaar lanceert tweede goede doelen-campagne
- Bureaus
- 25 mei 2020 @ 16:38
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CampagnesSport
- 25 mei 2020 @ 16:38
- Lucas Boon
Vrijwilligersplatform NLvoorelkaar lanceert zijn tweede campagne in korte tijd, ditmaal met topsporters Rico Verhoeven, Dylan Groenewegen en Jackie Groenen in de hoofdrol. De campagne is wederom belangeloos ontwikkeld door bureaus die lid zijn van de VEA.
Beeld: still uit de NLvoorelkaar-commercial met Rico Verhoeven.
De campagne is het vervolg op die met het Nederlands Elftal in begin mei, welke 617.000 websitebezoekers, 125.000 ingeschreven deelnemers en 19.000 gerealiseerde matches heeft opgeleverd.
De nieuwe campagne is wederom tot stand gekomen in een samenwerking tussen de bureaus Czar, Fresh Bridge, Helden Media, Lijm Amsterdam, Monaerk, Qontent Matters, UM en 2twintig PR. De mediaruimte wordt geboden door onder meer RTL, Talpa, DPG Media, Mediahuis, Ster, Exterion Media en Ocean Outdoor.
In de tv-commercial (zie onder) zien we Rico Verhoeven zich inzetten voor jongeren om hen te helpen in beweging te komen. Jackie Groenen heeft het initiatief Maatjes Gezocht van het Oranjefonds omarmd en Dylan Groenewegen steunt Bezorg de Zorg, een boodschappen-bezorgservice voor zorgverleners en ouderen. De topsporters hebben de initiatieven zelf geselecteerd en supporten deze persoonlijk. Daarnaast worden Nederlanders die hulp nodig hebben of hulp willen bieden, opgeroepen elkaar te vinden op NLvoorelkaar.nl.
Talmon Kochheim, directeur VEA, zegt: 'Binnen onze appgroep ontstond dit initiatief spontaan. Prachtig om te zien dat steeds meer bureaus zich aansloten. Een bijzondere samenwerking van meerdere reclamebureaus, mediabureaus, productiemaatschappijen in lockdown, met iedere werkdag om 17:00 uur contact via Google Hangouts. Hiermee geeft onze hele branche zijn visitekaartje af.'
De tv-commercial wordt uitgerold op NPO, RTL en Talpa. Verder bestaat de campagne uit outdoor, online, display en social media.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Bruna test AI-commercial en -billboard en consument lijkt geen...
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij door DDB Amsterdam overall...
- Leer emoties herkennen als waarschuwing tegen fraude
Laatste Nieuws
- 113 Zelfmoordpreventie start... 28-10-2025
- Tatoma start Agency Circle: AI als... 27-10-2025
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
- Huisdieren geven levensles in nieuwe... 23-10-2025
- Jumbo blaast nieuwe... 23-10-2025
- Kruidvat houdt het nuchter met... 20-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

