Neew 'thrilled' met klant Walibi

Neew 'thrilled' met klant Walibi
  • Bureaus
  • 10 jul 2020 @ 14:30
  • 17625 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Nieuwe klant

Na een kort pitchtraject heeft het pretpark Neew gekozen als creatieve partner. Walibi profileerde zich de afgelopen jaren als ultiem thrillpark voor tieners en jongvolwassenen, deze focus wordt nu verbreed naar gezinnen met kinderen als doelgroep.

Naast spectaculaire achtbanen heeft het park namelijk ook verrassend veel attracties voor de kleinere thrill seekers. Mandy van der Tak, Marketing Manager Walibi: ‘Walibi Holland heeft de strategische keuze gemaakt om naast de huidige doelgroep, tieners en jongvolwassenen, ook meer focus te leggen op een nieuwe doelgroep: gezinnen met kinderen. Om die reden wil Walibi de huidige merkpositionering maar ook het merkconcept optimaliseren. Neew heeft ons verrast met een creatief concept dat beide doelgroepen aanspreekt, waarbij we de huidige pay-off Hardgaan kunnen behouden. Met name de rijkheid, originaliteit en vele slimme mogelijkheden binnen dit concept, waren voor ons redenen om voor Neew te kiezen als nieuw creatief partner.’

Walibi kiest Neew als nieuw bureau en focust voortaan ook op gezin met kids

‘Een pretpark als klant…Wat wil je als creatief bureau nog meer!? We kunnen niet wachten om samen met Walibi aan de slag te gaan. Er ligt een mooie business challenge waarbij we heel veel kansen zien,’ aldus Managing Partner bij Neew, Jascha Hoogendijk.

Eind mei opende Walibi weer haar deuren. Een stuk later dan voorgaande jaren en met een beperkte bezoekerscapaciteit vanwege Covid-19. Desondanks zullen het bureau en Walibi deze zomer de productie van de eerste campagnes onder de nieuwe strategie gaan opstarten. Tijdens Halloween Fright Nights zal het eerste resultaat van de samenwerking te zien zijn.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken