War Child en Vandejong bundelen krachten
- Bureaus
- 24 jul 2020 @ 11:28
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Maatschappij
- 24 jul 2020 @ 11:28
- Lucas Boon
Creatief bureau Vandejong ondersteunt War Child in het innoveren en opschalen van zijn humanitaire aanpak. Doel van de samenwerking is kennisdeling en om kinderen in conflictgebieden meer bescherming te bieden.
In de samenwerking ontwikkelt War Child een verzameling op elkaar afgestemde methodes om kinderen te helpen die leven met de gevolgen van oorlog. Deze methodes worden wetenschappelijk getest in conflictgebieden, waardoor War Child bewijs kan verzamelen dat ze effectief zijn. Vandejong helpt twee onderzoekers van War Child bij de ontwikkeling van methodes om kinderen betere bescherming te bieden en discriminatie tegen te gaan.
Een logische stap volgens Cyril van Sterkenburg, directeur van Vandejong. 'We hebben het altijd interessant gevonden om creativiteit en wetenschap op elkaar aan te laten sluiten. War Child is bovendien een prachtige organisatie om mee samen te werken: een voortrekker die innovatie echt serieus neemt. Voor dit project kijken we eerst hoe we de vraagstukken binnen de interventies kunnen oplossen met design thinking en design sprint, vervolgens ontwikkelen we een methode voor een nieuwe manier van werken, die we vastleggen in een roadmap. Zo kan ook de rest van de wereld deze weg van innovatie volgen.'
Bart Rijs, director of communications and advocacy bij War Child, vult aan: 'Wij willen dat veel meer kinderen snel meer steun krijgen. Niet door zelfs alsmaar groter te worden, maar door onze wetenschappelijk geteste aanpak ter beschikking te stellen aan anderen. Dat stelt hoge eisen aan de manier van communicatie. Geen dikke handboeken, maar informatie waar gebruikers iets mee kunnen.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers