Gouden Loeki: winnaars Q1 en Q2 bekend

Gouden Loeki: winnaars Q1 en Q2 bekend
  • Bureaus
  • 11 aug 2020 @ 11:15
  • 36662 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • AwardReclame

De kwartaalwinnaars van het eerste half jaar voor de Ster Gouden Loeki 2020 zijn bekend. Traditiegetrouw staan merken als Albert Heijn, Jumbo en Staatsloterij in de lijst van kanshebbers.

Het onafhankelijke publiekspanel van GfK heeft wederom 'leuke, ontroerende, spraakmakende en bijzondere' commercials beoordeeld. In januari worden de uiteindelijke winnaars bekend gemaakt (locatie nog onbekend). Bekijk de kanshebbers per kwartaal in alfabetische volgorde hieronder:

Kwartaal 1

•             Albert Heijn & TBWA\NEBOKO met ‘Ze zijn er weer: onze handige vershoudbakjes’

•             Allianz Direct & Alfred International met ‘Premieberekening binnen 20 seconden’

•             Beter Horen met ‘Een eerlijk verhaal’.

•             Bol.com & Dept met ‘De winkel van samen de berg af’

•             Bol.com & Dept met ‘De winkel van zelf je pakketje aannemen’

•             Douwe Egberts met ‘#metelkaar’.

•             Jumbo & Alfred International met ‘Met Jumbo naar Super Friday van de Dutch Grand Prix’

•             Kees Smit Tuinmeubelen & New Day Studio met ‘Net dat stapje verder’

•             Lotto & Selmore Creative Agency met ‘Lotto winnaars blijven gewoon werken, maar trakteren wel hun collega’s!’

•             Peijnenburg & DDB Unlimited met ‘Van happen word je happie!’

 

Kwartaal 2

•             Albert Heijn & TBWA\Neboko met ‘Meer dan 1000 prijsfavorieten’

•             Bol.com & Dept met ‘De winkel van enthousiaste snoeiers’

•             Dankaandezorg.nl & Iris Amsterdam met ‘Dank aan de zorg’

•             Jumbo & Alfred International met ‘Zo maken we er samen een mooie zomer van’

•             Jumbo & Alfred International met ‘Bij Jumbo vind je alles om thuis Koningsdag te vieren’

•             Ministerie van VWS & Roorda Reclamebureau met ‘Klachten? Blijf thuis en laat je testen’

•             Provincie Drenthe met ‘Drenthe, alle ruimte om te genieten’

•             Samen dementievriendelijk met ‘Kan ik voor jou’

•             Staatsloterij & TBWA\Neboko met ‘Koningsdagtrekking’

•             VBW & Muntz met ‘Mooi wat bloemisten doen’

 

De Ster laat weten nog eens goed naar de onderzoeksmethode te hebben gekeken. 'Kan het efficiënter? Iets wat tijd kost om uit te zoeken en te regelen. Mede door de coronacrisis en de verschuiving van haar focus die daarbij kwam kijken, heeft het ons meer tijd gekost dan gedacht. Dat maakt de boodschap voor de genomineerden er gelukkig niet minder leuk om. We hebben een prachtig rijtje bedrijven, reclamebureaus en commercials om te feliciteren!'

Hoe de gouden Loeki werkt

Elk kwartaal kiest een onafhankelijk publiekspanel van GfK de 10 mooiste, leukste en populairste commercials van dat kwartaal. Dit levert in totaal 40 kwartaalwinnaars op. Deze 40 commercials zijn opnieuw aan een onafhankelijk panel van GfK voorgelegd, met als resultaat de 10 finalisten van het jaar. De winnaar van de Ster Gouden Loeki wordt voor 50% bepaald door het publiekspanel en voor 50% door het Nederlands publiek.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken