Strato strikt Scooter-frontman voor nieuwe campagne
- Bureaus
- 4 sep 2020 @ 09:33
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 4 sep 2020 @ 09:33
- Lucas Boon
Webhoster Strato lanceert een nieuwe campagne met de Duitse artiest H.P. Baxxter, beter bekend als voorman van de ietwat foute raveband Scooter, in de hoofdrol. De pay-off van de campagne luidt: ‘Faster, better, Strato’.
De campagne is ontwikkeld door het Engelse bureau Try No Agency. Strato zelf zegt voor het eerst samen te werken met een celebrity endorsement. H.P. Baxxter (56) is de leadzanger van de Duitse techno-band Scooter, die zijn hoogtepunt in de jaren '90 beleefde. De muziek van Scooter kenmerkte zich aanvankelijk door acidinvloeden, tegenwoordig staat de stijl meer bekend als hardcore. Strato heeft voor Baxxter gekozen vanwege ‘zijn opvallende verschijning en affiniteit met technologie'.
Christian Boïng, CEO van Strato, zegt: 'De toon van de nieuwe campagne sluit volledig aan bij ons merk. Strato is eenvoudig, direct en allesbehalve stil. H.P. Baxxter is hiervoor dan ook het ideale gezicht. De tv-spot toont hem in zijn element, namelijk op het grote podium.'
De campagne is te zien in de vorm van een commercial op de grote commerciële televisiezenders en op YouTube. De muziek in de commercial is door Baxxter zelf ontwikkeld. Synchroon met de songtekst worden in de tv-spot trefwoorden voor de Strato-producten op grote LED-schermen getoond. In de online versie wordt de commercial aangevuld met humoristische opnamen van achter de schermen, waarin eerdergenoemde Boïng de Scooter-voorman regieaanwijzingen geeft.
Bekijk de tv-commercial hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe NIX18-campagne richt zich op ouders
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers