Makelaarsland maakt huis (ver)kopen 'verrassend eenvoudig'
- Bureaus
- 29 okt 2020 @ 10:32
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 29 okt 2020 @ 10:32
- Lucas Boon
Een huis kopen of verkopen hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn. Althans, als je de hulp van Makelaarsland inschakelt. Dat is het credo van de nieuwe merkpositionering en bijbehorende campagne van de Nederlandse NVM-makelaar.
Makelaarsland ontwikkelde zijn nieuwe merkpositionering, brandclaim en identiteit in samenwerking met creatief bureau Natwerk in Amsterdam. Pepijn Rooijens (creatief directeur) zegt: 'Voor veel mensen is een huis kopen of verkopen vaak iets onoverzichtelijk groots. Dan wil je dus het liefst samenwerken met een partij die ontzorgt en met een no-nonsense-mentaliteit naast je staat. Die het niet mooier en ook niet moeilijker maakt dan het is. En dat is wat we met de nieuwe positionering van Mekaarsland willen laten zien: we maken alles verrassend eenvoudig. Dat doen we met heldere proposities, een eigen stem en een concept dat precies op de mentaliteit van het merk past.'
In de campagne zien we een 'in animatie tot leven gewekte Makelaardij Wikipedia', die alle huis (ver)koop-termen in begrijpelijke taal uitlegt. Ook introduceert Makelaarsland nieuwe begrippen, zoals 'zelfdoeners' en latendoeners'. De campagne wordt uitgerold in online video (zie onder), social media, display banners en print.
Jeroen Stoop, oprichter van Makelaarsland, zegt: 'Eigenzinnigheid is ons niet vreemd. Zo bood Makelaarsland aanvankelijk huizenverkopers de mogelijkheid om zelf de bezichtigingen te doen. Daarbij werd de makelaarscourtage niet als percentage van de verkoopprijs berekend, maar gewoon als vast laag bedrag ongedacht de waarde van het huis. Daarmee bespaarden verkopers zomaar duizenden euro's aan makelaarskosten. Nu, vijftien jaar later, wordt het tijd om eens verhaal eens goed naar buiten te brengen. Zodat al die losse diensten onderdeel worden van één sterk merk. En dat nog steeds met de mentaliteit dat we het anders willen doen de traditionele makelaardij.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- ProRail kiest MediaMonks voor arbeidsmarktcommunicatie
Laatste Nieuws
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
- Bifi terug op TV met campagne... 16-04-2024
- Moco Museum ook in Londen, Fitzroy... 16-04-2024
- Finalisten van de Dutch Creativity... 15-04-2024
- Smyle-billboard door 135 000 stappen... 12-04-2024
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing