Makelaarsland maakt huis (ver)kopen 'verrassend eenvoudig'

Makelaarsland maakt huis (ver)kopen 'verrassend eenvoudig'
  • Bureaus
  • 29 okt 2020 @ 10:32
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Een huis kopen of verkopen hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn. Althans, als je de hulp van Makelaarsland inschakelt. Dat is het credo van de nieuwe merkpositionering en bijbehorende campagne van de Nederlandse NVM-makelaar.

Makelaarsland ontwikkelde zijn nieuwe merkpositionering, brandclaim en identiteit in samenwerking met creatief bureau Natwerk in Amsterdam. Pepijn Rooijens (creatief directeur) zegt: 'Voor veel mensen is een huis kopen of verkopen vaak iets onoverzichtelijk groots. Dan wil je dus het liefst samenwerken met een partij die ontzorgt en met een no-nonsense-mentaliteit naast je staat. Die het niet mooier en ook niet moeilijker maakt dan het is. En dat is wat we met de nieuwe positionering van Mekaarsland willen laten zien: we maken alles verrassend eenvoudig. Dat doen we met heldere proposities, een eigen stem en een concept dat precies op de mentaliteit van het merk past.'

In de campagne zien we een 'in animatie tot leven gewekte Makelaardij Wikipedia', die alle huis (ver)koop-termen in begrijpelijke taal uitlegt. Ook introduceert Makelaarsland nieuwe begrippen, zoals 'zelfdoeners' en latendoeners'. De campagne wordt uitgerold in online video (zie onder), social media, display banners en print.

Jeroen Stoop, oprichter van Makelaarsland, zegt: 'Eigenzinnigheid is ons niet vreemd. Zo bood Makelaarsland aanvankelijk huizenverkopers de mogelijkheid om zelf de bezichtigingen te doen. Daarbij werd de makelaarscourtage niet als percentage van de verkoopprijs berekend, maar gewoon als vast laag bedrag ongedacht de waarde van het huis. Daarmee bespaarden verkopers zomaar duizenden euro's aan makelaarskosten. Nu, vijftien jaar later, wordt het tijd om eens verhaal eens goed naar buiten te brengen. Zodat al die losse diensten onderdeel worden van één sterk merk. En dat nog steeds met de mentaliteit dat we het anders willen doen de traditionele makelaardij.'



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken