Makelaarsland maakt huis (ver)kopen 'verrassend eenvoudig'
- Bureaus
- 29 okt 2020 @ 10:32
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 29 okt 2020 @ 10:32
- Lucas Boon
Een huis kopen of verkopen hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn. Althans, als je de hulp van Makelaarsland inschakelt. Dat is het credo van de nieuwe merkpositionering en bijbehorende campagne van de Nederlandse NVM-makelaar.
Makelaarsland ontwikkelde zijn nieuwe merkpositionering, brandclaim en identiteit in samenwerking met creatief bureau Natwerk in Amsterdam. Pepijn Rooijens (creatief directeur) zegt: 'Voor veel mensen is een huis kopen of verkopen vaak iets onoverzichtelijk groots. Dan wil je dus het liefst samenwerken met een partij die ontzorgt en met een no-nonsense-mentaliteit naast je staat. Die het niet mooier en ook niet moeilijker maakt dan het is. En dat is wat we met de nieuwe positionering van Mekaarsland willen laten zien: we maken alles verrassend eenvoudig. Dat doen we met heldere proposities, een eigen stem en een concept dat precies op de mentaliteit van het merk past.'
In de campagne zien we een 'in animatie tot leven gewekte Makelaardij Wikipedia', die alle huis (ver)koop-termen in begrijpelijke taal uitlegt. Ook introduceert Makelaarsland nieuwe begrippen, zoals 'zelfdoeners' en latendoeners'. De campagne wordt uitgerold in online video (zie onder), social media, display banners en print.
Jeroen Stoop, oprichter van Makelaarsland, zegt: 'Eigenzinnigheid is ons niet vreemd. Zo bood Makelaarsland aanvankelijk huizenverkopers de mogelijkheid om zelf de bezichtigingen te doen. Daarbij werd de makelaarscourtage niet als percentage van de verkoopprijs berekend, maar gewoon als vast laag bedrag ongedacht de waarde van het huis. Daarmee bespaarden verkopers zomaar duizenden euro's aan makelaarskosten. Nu, vijftien jaar later, wordt het tijd om eens verhaal eens goed naar buiten te brengen. Zodat al die losse diensten onderdeel worden van één sterk merk. En dat nog steeds met de mentaliteit dat we het anders willen doen de traditionele makelaardij.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kruidvat laat zien: duurzaam leven is makkelijk
- Even schakelen met nieuwe campagne van Sunny Cars
- Selmore wint Tikkie-campagnewedstrijd met Klene Dropjacht
- 'Ik neem een belachelijk assortiment Apple-producten mee'
- Lynk & Co lanceert Europese campagne ‘Wonder. Full.’
- SuperHeroes wint Ad Age Small Agency of the Year
Laatste Nieuws
- Mattmo bedenkt nieuwe pay off voor... 31-07-2025
- Nederlands marketingbureau... 30-07-2025
- Lynk & Co lanceert Europese campagne... 28-07-2025
- SuperHeroes wint Ad Age Small Agency... 28-07-2025
- 'Ik neem een belachelijk assortiment... 25-07-2025
- 'Echte aandacht is offline'23-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers