Fitzroy komt met eigen wijnboek

  • Bureaus
  • 24 nov 2020 @ 11:07
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Content

Creatief bureau Fitzroy lanceert een eigen wijnboek. In 'Burp - the other wine book' ligt de focus op het design van en verhalen achter de etiketten. Voor het boek werkte Jur Baart, eigenaar van Fitzroy, samen met vinoloog Bas Korpel en fotograaf Danny Griffioen.

Baart zegt: 'Door wijn te bekijken vanuit het vertrekpunt van het etiket, krijg je ineens hele andere verhalen tijdens het openen van een mooie fles. Je hoeft nu geen vinoloog meer te zijn om een vermakelijk verhaal aan tafel of bij de borrel te kunnen afsteken. Het boek is geschikt voor zowel de wijnfreak als de beginnende liefhebber en beschrijft niet alleen de wijn, maar ook de wereld van design, storytelling en branding.'

Bas Korpel vult aan: 'De wereld van wijn is oneindig. Achter ieder etiket schuilt een verhaal. We geloven dat een wijn nog beter smaakt als je het verhaal erachter kent. Zo ontdekten we verhalen over strijdende legers, een logistieke nachtmerrie en een inventieve importeur. Dankzij het maken van dit boek kregen we het werk in handen van de art director van The Godfather, veranderde een etiket in een nuchterheidstest en ontmaskerden we een kunstenaar met een 'fout' verleden. Het leuke is dat iedere lezer dit nu ook zelf kan ontdekken.'

Het boek telt 250 pagina's, omschrijft 40 verschillende wijnen en komt uit onder Fitzroy Publishing. Meer via theotherwinebook.com.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken