ANWB: elk kind veilig op de fiets

ANWB: elk kind veilig op de fiets
  • Bureaus
  • 9 mrt 2021 @ 14:06
  • 21935 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Het wordt steeds drukker op de fietspaden en daarmee ook een stuk onoverzichtelijker, zeker voor kinderen, stelt de ANWB. Bovendien is de fietsvaardigheid van kinderen de laatste jaren afgenomen en hebben niet alle Nederlandse jonkies een eigen fiets.

Met een vandaag gelanceerde campagne, ontwikkeld door contentmarketingbureau Yune, vraagt de ANWB kortgezegd aandacht voor de fietsvaardigheid van kinderen en het zogenoemde ANWB Kinderfietsenplan. De campagne wordt uitgerold op televisie en online.

Charlotte Zelders, chief marketing officer bij ANWB, licht toe: 'Kinderen leren vooral veilig fietsen wanneer ze al vanaf jonge leeftijd veel meters maken, liefst onder begeleiding van hun ouders en in het verkeer, waardoor zij leren hierop te anticiperen. Met deze campagne willen we hier aandacht voor te vragen.'

3,8 miljoen fietsen

Omdat een eigen fiets niet voor ieder kind in Nederland vanzelfsprekend is, wil de ANWB de komende periode minimaal 15.000 fietsen ophalen voor het eerder genoemde Kinderfietsenplan. 'In Nederland staan er 3,8 miljoen fietsen in schuurtjes stof te vangen, terwijl tegelijkertijd veel kinderen, vanwege de financiële situatie thuis, geen fiets hebben. We roepen mensen actief op om hun ongebruikte fiets te doneren. Op die manier kunnen we alle kinderen helpen om op jonge leeftijd te leren fietsen.'

In de tv-commercial zien we een jong meisje trucjes oefenen op haar BMX in een skatepark. Bekijk ‘m hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken