ANWB: elk kind veilig op de fiets
- Bureaus
- 9 mrt 2021 @ 14:06
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 9 mrt 2021 @ 14:06
- Lucas Boon
Het wordt steeds drukker op de fietspaden en daarmee ook een stuk onoverzichtelijker, zeker voor kinderen, stelt de ANWB. Bovendien is de fietsvaardigheid van kinderen de laatste jaren afgenomen en hebben niet alle Nederlandse jonkies een eigen fiets.
Met een vandaag gelanceerde campagne, ontwikkeld door contentmarketingbureau Yune, vraagt de ANWB kortgezegd aandacht voor de fietsvaardigheid van kinderen en het zogenoemde ANWB Kinderfietsenplan. De campagne wordt uitgerold op televisie en online.
Charlotte Zelders, chief marketing officer bij ANWB, licht toe: 'Kinderen leren vooral veilig fietsen wanneer ze al vanaf jonge leeftijd veel meters maken, liefst onder begeleiding van hun ouders en in het verkeer, waardoor zij leren hierop te anticiperen. Met deze campagne willen we hier aandacht voor te vragen.'
3,8 miljoen fietsen
Omdat een eigen fiets niet voor ieder kind in Nederland vanzelfsprekend is, wil de ANWB de komende periode minimaal 15.000 fietsen ophalen voor het eerder genoemde Kinderfietsenplan. 'In Nederland staan er 3,8 miljoen fietsen in schuurtjes stof te vangen, terwijl tegelijkertijd veel kinderen, vanwege de financiële situatie thuis, geen fiets hebben. We roepen mensen actief op om hun ongebruikte fiets te doneren. Op die manier kunnen we alle kinderen helpen om op jonge leeftijd te leren fietsen.'
In de tv-commercial zien we een jong meisje trucjes oefenen op haar BMX in een skatepark. Bekijk ‘m hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
- Knorr zet groenten bovenaan in-game... 15-03-2024
- ING-campagne rond en in Schiphol... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing