ANWB: elk kind veilig op de fiets
- Bureaus
- 9 mrt 2021 @ 14:06
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 9 mrt 2021 @ 14:06
- Lucas Boon
Het wordt steeds drukker op de fietspaden en daarmee ook een stuk onoverzichtelijker, zeker voor kinderen, stelt de ANWB. Bovendien is de fietsvaardigheid van kinderen de laatste jaren afgenomen en hebben niet alle Nederlandse jonkies een eigen fiets.
Met een vandaag gelanceerde campagne, ontwikkeld door contentmarketingbureau Yune, vraagt de ANWB kortgezegd aandacht voor de fietsvaardigheid van kinderen en het zogenoemde ANWB Kinderfietsenplan. De campagne wordt uitgerold op televisie en online.
Charlotte Zelders, chief marketing officer bij ANWB, licht toe: 'Kinderen leren vooral veilig fietsen wanneer ze al vanaf jonge leeftijd veel meters maken, liefst onder begeleiding van hun ouders en in het verkeer, waardoor zij leren hierop te anticiperen. Met deze campagne willen we hier aandacht voor te vragen.'
3,8 miljoen fietsen
Omdat een eigen fiets niet voor ieder kind in Nederland vanzelfsprekend is, wil de ANWB de komende periode minimaal 15.000 fietsen ophalen voor het eerder genoemde Kinderfietsenplan. 'In Nederland staan er 3,8 miljoen fietsen in schuurtjes stof te vangen, terwijl tegelijkertijd veel kinderen, vanwege de financiële situatie thuis, geen fiets hebben. We roepen mensen actief op om hun ongebruikte fiets te doneren. Op die manier kunnen we alle kinderen helpen om op jonge leeftijd te leren fietsen.'
In de tv-commercial zien we een jong meisje trucjes oefenen op haar BMX in een skatepark. Bekijk ‘m hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Adnight 2025 start met 'Marketing... 09-07-2025
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
- L’Or mixt zomer, stijl en smaak in... 08-07-2025
- Overname Pinch vergroot Nederlandse... 08-07-2025
- Omnicom lanceert sportlabel Dark... 08-07-2025
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers