ANWB: elk kind veilig op de fiets
- Bureaus
- 9 mrt 2021 @ 14:06
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 9 mrt 2021 @ 14:06
- Lucas Boon
Het wordt steeds drukker op de fietspaden en daarmee ook een stuk onoverzichtelijker, zeker voor kinderen, stelt de ANWB. Bovendien is de fietsvaardigheid van kinderen de laatste jaren afgenomen en hebben niet alle Nederlandse jonkies een eigen fiets.
Met een vandaag gelanceerde campagne, ontwikkeld door contentmarketingbureau Yune, vraagt de ANWB kortgezegd aandacht voor de fietsvaardigheid van kinderen en het zogenoemde ANWB Kinderfietsenplan. De campagne wordt uitgerold op televisie en online.
Charlotte Zelders, chief marketing officer bij ANWB, licht toe: 'Kinderen leren vooral veilig fietsen wanneer ze al vanaf jonge leeftijd veel meters maken, liefst onder begeleiding van hun ouders en in het verkeer, waardoor zij leren hierop te anticiperen. Met deze campagne willen we hier aandacht voor te vragen.'
3,8 miljoen fietsen
Omdat een eigen fiets niet voor ieder kind in Nederland vanzelfsprekend is, wil de ANWB de komende periode minimaal 15.000 fietsen ophalen voor het eerder genoemde Kinderfietsenplan. 'In Nederland staan er 3,8 miljoen fietsen in schuurtjes stof te vangen, terwijl tegelijkertijd veel kinderen, vanwege de financiële situatie thuis, geen fiets hebben. We roepen mensen actief op om hun ongebruikte fiets te doneren. Op die manier kunnen we alle kinderen helpen om op jonge leeftijd te leren fietsen.'
In de tv-commercial zien we een jong meisje trucjes oefenen op haar BMX in een skatepark. Bekijk ‘m hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Rijksoverheid lanceert campagne Man, zeg er wat van
- Belastingdienst lanceert 'handige' campagne
- Intertoys brengt De Grote Sinterklaasfilm tot leven
- Makro brengt humor in eindejaarshectiek
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
Laatste Nieuws
- Wegenwacht richt pijlen op jongere... 14-11-2025
- Nieuwe campagne Slachtofferhulp... 13-11-2025
- Volkswagen en TeamNL lanceren... 12-11-2025
- Verkeersverwachtingen.nl zet... 12-11-2025
- Foam krijgt nieuwe merkidentiteit12-11-2025
- Neople wint publieksprijs bij... 11-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

