Schiphol presenteert Golden Week campagne van TBWA\Neboko en Millford
- Bureaus
- 14 sep 2021 @ 12:50
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CreatieMarketing
- 14 sep 2021 @ 12:50
- Peter van Woensel Kooy
Deze maand lanceert Schiphol haar nieuwe Golden Week campagne, die ze samen met TBWA\Neboko en Millford heeft ontwikkeld. De campagne combineert volgens de makers Chinese met Nederlandse cultuur.
Aanleiding voor de campagne is de Golden Week periode in China. Na Chinees Nieuwjaar is dit de belangrijkste periode om samen te zijn met familie en dus een belangrijk moment voor in het buitenland woonachtige Chinezen om naar familie te reizen, waarbij Schiphol naast vertrekpunt ook vaak een tussenstop is. Ook al zijn er door de reisrestricties aanzienlijk minder Chinese reizigers van en naar China, toch is er een constante stroom aan Chinese reizigers.
Small Gestures, Golden Surprises
De campagne toont culturele Chinese iconen die een Nederlandse twist krijgen, vormgegeven binnen de onlangs geïntroduceerde nieuwe visual identity van Schiphol. De boodschap ‘Small Gestures, Golden Surprises’ staat centraal. Vanuit die gedachte worden de reizigers op verschillende touchpoints in hun customer journey verrast en geattendeerd op originele cadeau-ideeën.
Focus op Chinese reiziger
Schiphol stelt al jarenlang succesvol campagne te voeren, gericht op de Chinese reiziger en heeft deze strategie onlangs samen met TBWA\Neboko verder aangescherpt.
Cat Hai Chiem, Marketeer China Journey Schiphol, reageert: 'Reizigers zijn relatief maar kort op onze luchthaven. Het is belangrijk dat zij zich welkom voelen. De manier waarop we communiceren, elke nuance, bepaalt dat gevoel. De uitingen hebben we dan ook gedurende de ontwikkelingsfase op meerdere momenten getest onder de doelgroep en is heel goed ontvangen.'
Michel Mac Donald, Head of Strategy TBWA\Neboko vertelt MarketingTribune: 'We willen de reiziger met deze campagne verrassen en verwelkomen door vertrouwde Chinese culturele uitingen te combineren met een 'Dutch touch'. Kortom, de dingen net even wat anders doen, net wat meer oog hebben voor de reizigers. De combinatie van de unieke Chinese én Nederlandse cultuur maakt hierin het verschil.'
De campagne is te zien online (via WeChat check hier en Weibo check hier), in de Schiphol-terminal voor intercontinentale vluchten, via digital en in The China Times. Hieronder de key visual uit de campagne.
Credits
Opdrachtgever: Schiphol
Bureau: TBWA\Neboko
Visual identity Schiphol: Millford
Artist artwork: Jenue.net
Production artwork: www.artbox.nl
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Nami lanceert campagne-initiatief #EchtMannelijk
- Zzuper lanceert campagne voor onverzekerde zelfstandigen
- Campagne zet trotse Hartmakers in beweging
- Eye Wish zet vakmanschap centraal in nieuwe campagne
- De Koffiejongens positioneren zich als buitenbeentje
- Heyoo.ai bouwt platform voor gepersonaliseerde authentieke...
Laatste Nieuws
- Univé lanceert zakelijke campagne... 15-09-2025
- Mooie Boules en Gardeners bundelen... 15-09-2025
- Closed on Monday opent lift voor... 15-09-2025
- Multi-Gyn kiest voor... 12-09-2025
- Christian Alexander viert... 11-09-2025
- Nieuw geluid voor nieuwe VanMoof10-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes