Steam ontwikkelt nieuwe vrouwencampagne voor Defensie

Steam ontwikkelt nieuwe vrouwencampagne voor Defensie
  • Bureaus
  • 1 dec 2021 @ 09:36
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Campagnes

Steam heeft in opdracht van Defensie een nieuwe wervingscampagne ontwikkeld gericht op vrouwen. Defensie heeft als doel om meer balans te creëren in de verhouding tussen mannen en vrouwen binnen de organisatie.

Volgens Defensie bestaan er nog vooroordelen waardoor vrouwen denken dat het werk niet voor hun is weggelegd. Daarom laat de nieuwe campagne zien dat er wel degelijk een rol is voor hen is binnen de krijgsmachten.

In de nieuwe campagne wordt er geen exclusief vrouwenbeeld geschetst. ‘Defensie wil vrouwen namelijk niet tegenover mannen zetten in de krijgsmacht, maar werkt aan een meer inclusief beeld.’ De oproep aan vrouwen is daarom om hun rol in het team van Defensie te ontdekken.

Jari Kloppenburg, Strategy Director bij Steam: ‘We blijven weg van stereotypen en het creëren van een exclusief vrouwenbeeld. Door in te zetten op competenties en de kracht van het team creëren we een groter beeld van Defensie als het gaat om diversiteit en inclusiviteit. En daarmee maken we de rol in het team tegelijkertijd meer herkenbaar voor vrouwen.’

Opdrachtgever: ministerie van Defensie
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Alex Franssen, Leontine Messaoudi-Dakriet, Laura Delver, Roy Wesseling
Bureau: Steam
Art & copy: Rob Bary en Kees Karman
Account: Rick Geven en Bernice Schenk
Productie: Big Shots, Martijn Kranenburg, Ivan Barbosa, Monique Janse



Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken