Steam ontwikkelt nieuwe vrouwencampagne voor Defensie
- 1 dec 2021 @ 09:36
- Ryan Baij
Steam heeft in opdracht van Defensie een nieuwe wervingscampagne ontwikkeld gericht op vrouwen. Defensie heeft als doel om meer balans te creëren in de verhouding tussen mannen en vrouwen binnen de organisatie.
Volgens Defensie bestaan er nog vooroordelen waardoor vrouwen denken dat het werk niet voor hun is weggelegd. Daarom laat de nieuwe campagne zien dat er wel degelijk een rol is voor hen is binnen de krijgsmachten.
In de nieuwe campagne wordt er geen exclusief vrouwenbeeld geschetst. ‘Defensie wil vrouwen namelijk niet tegenover mannen zetten in de krijgsmacht, maar werkt aan een meer inclusief beeld.’ De oproep aan vrouwen is daarom om hun rol in het team van Defensie te ontdekken.
Jari Kloppenburg, Strategy Director bij Steam: ‘We blijven weg van stereotypen en het creëren van een exclusief vrouwenbeeld. Door in te zetten op competenties en de kracht van het team creëren we een groter beeld van Defensie als het gaat om diversiteit en inclusiviteit. En daarmee maken we de rol in het team tegelijkertijd meer herkenbaar voor vrouwen.’
Opdrachtgever: ministerie van Defensie
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Alex Franssen, Leontine Messaoudi-Dakriet, Laura Delver, Roy Wesseling
Bureau: Steam
Art & copy: Rob Bary en Kees Karman
Account: Rick Geven en Bernice Schenk
Productie: Big Shots, Martijn Kranenburg, Ivan Barbosa, Monique Janse
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
- L’Or mixt zomer, stijl en smaak in... 08-07-2025
- Overname Pinch vergroot Nederlandse... 08-07-2025
- Omnicom lanceert sportlabel Dark... 08-07-2025
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers