Steam ontwikkelt nieuwe vrouwencampagne voor Defensie
- 1 dec 2021 @ 09:36
- Ryan Baij
Steam heeft in opdracht van Defensie een nieuwe wervingscampagne ontwikkeld gericht op vrouwen. Defensie heeft als doel om meer balans te creëren in de verhouding tussen mannen en vrouwen binnen de organisatie.
Volgens Defensie bestaan er nog vooroordelen waardoor vrouwen denken dat het werk niet voor hun is weggelegd. Daarom laat de nieuwe campagne zien dat er wel degelijk een rol is voor hen is binnen de krijgsmachten.
In de nieuwe campagne wordt er geen exclusief vrouwenbeeld geschetst. ‘Defensie wil vrouwen namelijk niet tegenover mannen zetten in de krijgsmacht, maar werkt aan een meer inclusief beeld.’ De oproep aan vrouwen is daarom om hun rol in het team van Defensie te ontdekken.
Jari Kloppenburg, Strategy Director bij Steam: ‘We blijven weg van stereotypen en het creëren van een exclusief vrouwenbeeld. Door in te zetten op competenties en de kracht van het team creëren we een groter beeld van Defensie als het gaat om diversiteit en inclusiviteit. En daarmee maken we de rol in het team tegelijkertijd meer herkenbaar voor vrouwen.’
Opdrachtgever: ministerie van Defensie
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Alex Franssen, Leontine Messaoudi-Dakriet, Laura Delver, Roy Wesseling
Bureau: Steam
Art & copy: Rob Bary en Kees Karman
Account: Rick Geven en Bernice Schenk
Productie: Big Shots, Martijn Kranenburg, Ivan Barbosa, Monique Janse
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing