Zilveren Kruis: gezonder leven moet wel leuk blijven
- Bureaus
- 13 sep 2022 @ 11:41
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CreatieKlantenMarketing
- 13 sep 2022 @ 11:41
- Peter van Woensel Kooy
Zilveren Kruis en bureau Dawn komen met een vervolg op de succesvolle campagne rondom hoofdpersoon Rob die aan zijn gezondheid wil werken. De boodschap is heel simpel: gezonder leven moet wel leuk blijven.
De nieuwe campagne Zilveren Kruis wil de communicatiekracht van het sitcom-genre gebruiken.
De grootste gezondheidsverzekeraar van Nederland komt met een vervolg op de succesvolle campagne rondom gezelligheidszoeker Rob die aan zijn gezondheid wil werken. In de campagne, ontwikkeld door creatief strategisch bureau Dawn, wordt op herkenbare wijze duidelijk dat gezonder leven wel leuk moet blijven.
In ‘seizoen twee’ van de campagne leren we Rob beter kennen. In de vorige campagne zagen we hem al struikelen over verschillende gezondheidshypes. Nu heeft hij er een baby bij en zijn de gezonde gewoontes erbij ingeschoten. Toch gaat hij het proberen. Van fanatieke fietsvrienden tot iets te veel zien van een collega in de sauna, zijn eerste pogingen zijn geen pretje. Ook hier leert hij weer een waardevolle les: een balletje trappen met je dochter, dat is ook een stap naar een gezonder leven.
Door ons te laten weten dat gezonder leven wel een beetje leuk moet blijven, stopt Zilveren Kruis luchtigheid in een wereld waarin streven vaak als de norm voelt. De druk die veel van ons wel kennen om gezonder te leven, wordt op sympathieke wijze omgebogen door anti-held Rob. Want Zilveren Kruis gelooft dat alles meetelt als het gaat om je gezondheid, ook de kleine stappen.
Gezonder leven moet wel een beetje leuk blijven
Roel van der Heijden (senior Manager Merk & Marketing Zilveren Kruis): 'We zijn trots op onze nieuwe campagne waarin we laten zien dat gezondheid meer is dan niet ziek zijn. Dat het een totaalplaatje is waarin alles meetelt, dus niet alleen wat je eet of je goed slaapt en beweegt, maar dat óók een fijne woonomgeving, relaties en tijd maken voor ontspanning meetellen! Als je doet wat bij je past en je doet het in kleine stappen, dan hou je het veel makkelijker vol.'
Marlies van Voorthuizen (senior Merk & Marketingcommunicatieadviseur): 'ja, want gezonder leven moet wel een beetje leuk blijven. Dát is de boodschap van onze campagne. Daarom brengen we in deze campagne – met een knipoog - wat meer ontspanning in gezondheid!'
Frenkel Schönfeld, creative director bij Dawn: 'Gezondheidshypes vliegen ons om de oren, van slaaproutines tot je mond dichttapen voor een betere ademhaling. We wilden juist laten zien dat werken aan je gezondheid niet moeilijk hoeft te zijn. In ons karakter Rob herkennen we allemaal wel iets van onszelf. Het is voor ons een leuke creatieve uitdaging om rond zijn leven op de lange termijn een merk te bouwen. Wij kijken nu al uit naar seizoen drie.'
(PvWK)
credits
Opdrachtgever: Zilveren Kruis
Bureau: Dawn Productiemaatschappij: Czar Mediabureau: Mindshare
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- leuk blijven
- Merk & Marketing
- Zilveren Kruis
- Frenkel Schönfeld
- bureau
- sitcom
- merk
- assuranctie
- Marlies van Voorthuizen
- campagne
- Dawn
- tv
- Roel van der Heijden
- Glashelder
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Zwitserleven en Selmore lanceren een nieuw Zwitserleven-gevoel
- De marketingtransfers van week 10, 2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen: markt voor 'good food'...
- Voorjaarscampagne Hornbach zet lentegevoel centraal
- Gouden Loeki naar Hema en Hotel LAmour
- Praxis: ‘Van Grijs naar Groen’ is beter voor de kinderen
Laatste Nieuws
- Natwerk belooft totale creatieve... 19-03-2024
- [branded content] Mediahuis x Bever... 19-03-2024
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing