Zilveren Kruis: gezonder leven moet wel leuk blijven

Zilveren Kruis: gezonder leven moet wel leuk blijven
  • Bureaus
  • 13 sep 2022 @ 11:41
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CreatieKlantenMarketing

Zilveren Kruis en bureau Dawn komen met een vervolg op de succesvolle campagne rondom hoofdpersoon Rob die aan zijn gezondheid wil werken. De boodschap is heel simpel: gezonder leven moet wel leuk blijven.

De nieuwe campagne Zilveren Kruis wil de communicatiekracht van het sitcom-genre gebruiken.

De grootste gezondheidsverzekeraar van Nederland komt met een vervolg op de succesvolle campagne rondom gezelligheidszoeker Rob die aan zijn gezondheid wil werken. In de campagne, ontwikkeld door creatief strategisch bureau Dawn, wordt op herkenbare wijze duidelijk dat gezonder leven wel leuk moet blijven.

In ‘seizoen twee’ van de campagne leren we Rob beter kennen. In de vorige campagne zagen we hem al struikelen over verschillende gezondheidshypes. Nu heeft hij er een baby bij en zijn de gezonde gewoontes erbij ingeschoten. Toch gaat hij het proberen. Van fanatieke fietsvrienden tot iets te veel zien van een collega in de sauna, zijn eerste pogingen zijn geen pretje. Ook hier leert hij weer een waardevolle les: een balletje trappen met je dochter, dat is ook een stap naar een gezonder leven.

Door ons te laten weten dat gezonder leven wel een beetje leuk moet blijven, stopt Zilveren Kruis luchtigheid in een wereld waarin streven vaak als de norm voelt. De druk die veel van ons wel kennen om gezonder te leven, wordt op sympathieke wijze omgebogen door anti-held Rob. Want Zilveren Kruis gelooft dat alles meetelt als het gaat om je gezondheid, ook de kleine stappen.

Gezonder leven moet wel een beetje leuk blijven
Roel van der Heijden (senior Manager Merk & Marketing Zilveren Kruis): 'We zijn trots op onze nieuwe campagne waarin we laten zien dat gezondheid meer is dan niet ziek zijn. Dat het een totaalplaatje is waarin alles meetelt, dus niet alleen wat je eet of je goed slaapt en beweegt, maar dat óók een fijne woonomgeving, relaties en tijd maken voor ontspanning meetellen! Als je doet wat bij je past en je doet het in kleine stappen, dan hou je het veel makkelijker vol.'
Marlies van Voorthuizen (senior Merk & Marketingcommunicatieadviseur): 'ja, want gezonder leven moet wel een beetje leuk blijven. Dát is de boodschap van onze campagne. Daarom brengen we in deze campagne – met een knipoog -  wat meer ontspanning in gezondheid!'

Frenkel Schönfeld, creative director bij Dawn: 'Gezondheidshypes vliegen ons om de oren, van slaaproutines tot je mond dichttapen voor een betere ademhaling. We wilden juist laten zien dat werken aan je gezondheid niet moeilijk hoeft te zijn. In ons karakter Rob herkennen we allemaal wel iets van onszelf. Het is voor ons een leuke creatieve uitdaging om rond zijn leven op de lange termijn een merk te bouwen. Wij kijken nu al uit naar seizoen drie.'
(PvWK)

credits
Opdrachtgever: Zilveren Kruis                                                                                               
Bureau:  Dawn                                                                                                                  Productiemaatschappij: Czar                                                                                                           Mediabureau: Mindshare

 



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken