Alfred en Praxis promoten duurzaam klussen
- Bureaus
- 3 okt 2022 @ 08:43
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 3 okt 2022 @ 08:43
- Michiel van Zaane
Alfred International heeft voor bouwmarkt Praxis een campagne gemaakt waarin duurzaam en toekomstbestendig klussen centraal staat. De insteek van de campagne is energie- en geldbesparing nu én in de toekomst.
De noodzaak om je woning te verduurzamen wordt, naast de impact op milieu, ook steeds groter door de stijgende energieprijzen. Miranda Smit, Marketing Director van Praxis: ‘Veel consumenten willen momenteel hun woning verduurzamen, maar weten vaak niet hoe en waar te beginnen. Met deze campagne laten we zien dat verduurzaming van je woning ook gedaan kan worden met kleine, eenvoudige klussen waarmee je al snel kunt besparen. Denk aan het aanbrengen van radiatorfolie of buizenisolatie. Met deze campagne willen we alle Makers van Nederland motiveren om juist nu dat soort klussen op te pakken om er vervolgens nog jaren van te profiteren.’
Emotie
Dat duurzaam klussen nu meer om rationele redenen gebeurt, wil niet zeggen dat je ook rationeel moet communiceren’ zegt Edward van de Ridder, Head of Strategy bij Alfred. ‘Het is heel makkelijk om korting op dit soort producten te communiceren, maar er is meer nodig om mensen massaal in actie te krijgen. We zien toch dat veel mensen bij ‘verduurzamen’ eerst denken aan lange termijn doelen als ‘klimaatverandering’. Met deze campagne willen we ‘Kom nu in actie en blijf jaren besparen’ vooral ook emotioneel tot leven brengen.’
In de campagne zien we hoe Praxis-medewerker Theo bij zijn zus aan het klussen is. Hij vertelt haar dat ze met makkelijke klusjes ‘nog jaaaaaren blijft besparen’. Dit wordt visueel gedramatiseerd door Theo ook jaren later te laten zien, in dezelfde kamer bij zijn zus. ‘Dus dan besparen we over tien jaar nog steeds geld?’ ‘En dus ook over 25 jaar?!’ ‘Ja, door nu te verduurzamen blijf je eindeloos besparen.’ Ondertussen zien we Theo’s zus ouder worden, haar dochter opgroeien en de hond volwassen worden… en over 25 jaar een heel andere gedaante krijgen. En ook Theo zelf verandert nogal van gedaante.
Meer dan geld
De TV-campagne heeft als boodschap dat je nog jaren geld bespaart. Maar om mensen direct in actie te laten komen, is meer nodig dan geld alleen. In online video’s en via socials wordt de barrière ‘tijd en moeite’ aangepakt, door de aandacht te vestigen op instructievideo’s voor specifieke klussen. ‘De verrassende gedaante van Theo is vooral in social media erg bruikbaar, om in een paar seconden de aandacht te pakken’ aldus Van de Ridder.
Credits:
Verantwoordelijk bij Praxis: Miranda Smit, Floor Barger, Isabella Vogelzang
Creatie: Tim Visser, Thomas Overweg, Rogier Mahieu (CD)
Strategie: Edward van de Ridder, Carlijn Danser
Account: Edgar Rijnders, Mariëlle Bok, Luke Boots
Producer: Swantje Hoppe, Sasja van Nie
Regisseur: Sven super, SuperEasterFeather
Animation & VFX: Freddy
Mediastrategie: UM
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert Italië thuis
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers