Alfred en Praxis promoten duurzaam klussen

Alfred en Praxis promoten duurzaam klussen
  • Bureaus
  • 3 okt 2022 @ 08:43
  • 7065 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Alfred International heeft voor bouwmarkt Praxis een campagne gemaakt waarin duurzaam en toekomstbestendig klussen centraal staat. De insteek van de campagne is energie- en geldbesparing nu én in de toekomst.

De noodzaak om je woning te verduurzamen wordt, naast de impact op milieu, ook steeds groter door de stijgende energieprijzen. Miranda Smit, Marketing Director van Praxis: ‘Veel consumenten willen momenteel hun woning verduurzamen, maar weten vaak niet hoe en waar te beginnen. Met deze campagne laten we zien dat verduurzaming van je woning ook gedaan kan worden met kleine, eenvoudige klussen waarmee je al snel kunt besparen. Denk aan het aanbrengen van radiatorfolie of buizenisolatie. Met deze campagne willen we alle Makers van Nederland motiveren om juist nu dat soort klussen op te pakken om er vervolgens nog jaren van te profiteren.’

Emotie
Dat duurzaam klussen nu meer om rationele redenen gebeurt, wil niet zeggen dat je ook rationeel moet communiceren’ zegt Edward van de Ridder, Head of Strategy bij Alfred. ‘Het is heel makkelijk om korting op dit soort producten te communiceren, maar er is meer nodig om mensen massaal in actie te krijgen. We zien toch dat veel mensen bij ‘verduurzamen’ eerst denken aan lange termijn doelen als ‘klimaatverandering’. Met deze campagne willen we ‘Kom nu in actie en blijf jaren besparen’ vooral ook emotioneel tot leven brengen.’

In de campagne zien we hoe Praxis-medewerker Theo bij zijn zus aan het klussen is. Hij vertelt haar dat ze met makkelijke klusjes ‘nog jaaaaaren blijft besparen’. Dit wordt visueel gedramatiseerd door Theo ook jaren later te laten zien, in dezelfde kamer bij zijn zus. ‘Dus dan besparen we over tien jaar nog steeds geld?’ ‘En dus ook over 25 jaar?!’ ‘Ja, door nu te verduurzamen blijf je eindeloos besparen.’ Ondertussen zien we Theo’s zus ouder worden, haar dochter opgroeien en de hond volwassen worden… en over 25 jaar een heel andere gedaante krijgen. En ook Theo zelf verandert nogal van gedaante.

Meer dan geld
De TV-campagne heeft als boodschap dat je nog jaren geld bespaart. Maar om mensen direct in actie te laten komen, is meer nodig dan geld alleen. In online video’s en via socials wordt de barrière ‘tijd en moeite’ aangepakt, door de aandacht te vestigen op instructievideo’s voor specifieke klussen. ‘De verrassende gedaante van Theo is vooral in social media erg bruikbaar, om in een paar seconden de aandacht te pakken’ aldus Van de Ridder.

Credits:
Verantwoordelijk bij Praxis: Miranda Smit, Floor Barger, Isabella Vogelzang
Creatie: Tim Visser, Thomas Overweg, Rogier Mahieu (CD)
Strategie: Edward van de Ridder, Carlijn Danser
Account: Edgar Rijnders, Mariëlle Bok, Luke Boots
Producer: Swantje Hoppe, Sasja van Nie
Regisseur: Sven super, SuperEasterFeather
Animation & VFX: Freddy 
Mediastrategie: UM



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken