Lifehunters ontwikkelt standbeeldcampagne ABN Amro en Young Impact

Lifehunters ontwikkelt standbeeldcampagne ABN Amro en Young Impact
  • Bureaus
  • 20 okt 2022 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • CampagnesMaatschappij

Drie jongeren die genomineerd zijn voor een Young Impact Award van non-profit jongerenorganisatie Young Impact in samenwerking met ABN Amro hebben alvast een standbeeld gekregen. De campagne is ontwikkeld door creatief bureau Lifehunters.

Er staan drie nieuwe standbeelden in ons land. Niet van oude figuren uit de verre vaderlandse geschiedenis, maar van drie jonge Nederlanders die genomineerd zijn voor een Young Impact Award van non-profit jongerenorganisatie Young Impact in samenwerking met ABN Amro. Het gaat om Abdulaal, Kris en Alihan, drie jonge impactmakers.

Gelijke kansen in de samenleving
Alle drie de jonge impactmakers zetten zich op hun eigen manier in voor gelijke kansen in de samenleving. Zo helpt Abdulaal Hussein (23) jonge vluchtelingen, zet Kris Switser (24) zich in voor rolstoelgebruikers en doet Alihan Uzun (22) alles om jongeren te motiveren het beste uit zichzelf te halen. Abdulaal: ‘Bij een standbeeld denk je toch aan Gandhi of Mandela. Niet aan mij.’

Sponsoring versnelt
Al sinds 2019 zetten ABN Amro en Young Impact zich in om jongeren bewust te maken, te activeren en te ondersteunen om zelf positieve impact te maken voor gelijke kansen. Wendy Kakebeeke, Directeur Young Impact: ‘Sponsoring is voor ABN Amro een manier om de maatschappij verder te brengen en de bank wil daarbij een versnellende factor zijn. Vandaar ook de verbindende campagneregel #sponsoringversnelt’.
Succesvolle jonge rolmodellen zijn onvoldoende zichtbaar, aldus Sander Bestevaar, Hoofd Sponsoring & Events bij ABN Amro: ‘Daarom is het des te belangrijker om de maatschappij te laten zien wat deze jongeren in hun mars hebben. We willen met deze standbeelden zichtbaar maken welke drive en kennis zij hebben. Hiermee zetten we bovendien de voorbeeldfunctie die ze vervullen letterlijk op een voetstuk en worden andere jongeren geïnspireerd hetzelfde te doen. Dit zie je ook terug in de andere domeinen waarin ABN Amro als sponsor actief werkt aan gelijke kansen. Denk hierbij aan hockey, de kunst- en cultuursector en de vrouwenploeg van Ajax.’

‘Banksy-achtig’
De campagne werd gerealiseerd door het Amsterdamse creatief bureau LifeHunters. Zij zorgden ook voor de productie van de drie standbeelden. Mark van der Werff, creative director van LifeHunters: ‘Dit is natuurlijk een bijzonder project. We kregen de kans om iets te maken wat jongeren écht raakt en ook inspireert, op een unieke manier. Vandaar een vleugje mysterie en beetje Banksy-achtig, op een manier die toch goed past bij ABN Amro.’ De standbeelden werden ’s nachts geplaatst in samenwerking met influencer Thomas Brok, beter bekend als Korthom. Bekijk hier de video die hij maakte naar aanleiding van de actie.



De beelden blijven een maand staan in de woonplaatsen van de genomineerden en worden vervolgens uitgegraven en verhuisd naar CirCl, het circulaire pand van ABN Amro op de Zuidas en bij Young Impact. Hier krijgen ze een mooi, permanent plekje. Verder wordt de campagne ondersteund met videocontent, die wordt uitgerold op social media.

Credits
Concept: LifeHunters i.s.m. Kumpany

Productie: MovingArt, Korthom

Camera, regie & postproductie: Reverze Films

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken