Singer-songrapper Snelle in nieuwe campagne Milka
- Bureaus
- 24 jan 2023 @ 07:55
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 24 jan 2023 @ 07:55
- Michiel van Zaane
Ter introductie van de vernieuwde chocoladerepen, lanceert Milka deze week haar nieuwe campagne: ‘Het meest tedere stukje chocolade dat nu nóg tederder is’. Met in de hoofdrol singer-songrapper Snelle (Lars Bos). De artiest kruipt in diverse rollen, zoals leraar, buschauffeur en pakketbezorger, om verschillende vormen van sociaal isolement zichtbaar te maken.
Daarnaast is Snelle ook verantwoordelijk voor de sonic branding en heeft hij de campagnesong ‘Kleine moeite, groot gebaar’ voor Milka geschreven. De campagne is ontwikkeld door Crocodile Agency, in samenwerking met- en in opdracht van Wavemaker.
Maxime Dujardin, Brand manager Milka: ‘In deze uitdagende tijden kunnen we allemaal wat meer tederheid gebruiken en dat is precies wat Milka met haar ‘het meest tedere stukje’ campagne wil bereiken. Ondanks dat we zowat dag en nacht met elkaar verbonden zijn middels onze telefoon, voelen we ons vaker eenzaam. Vorig jaar heeft Milka de grootste renovatie in 25 jaar tijd gelanceerd: ‘de meest tedere Milka ooit’. De chocolade is niet alleen romiger en intenser van smaak, het doel van ‘de meest tedere ooit’ is ook om mensen te inspireren er vaker voor elkaar te zijn. Er is niets wat mensen meer verbindt dan muziek (en uiteraard het delen van een stuk chocolade) en daarom zijn we ontzettend blij met de samenwerking met niemand minder dan Snelle. Om onze ambities tot leven te brengen, heeft Snelle speciaal voor Milka een nummer geschreven dat mensen inspireert om meer teder voor elkaar te zijn. Met deze samenwerking kon het jaar voor Milka niet beter beginnen, en de toekomst belooft nog veel meer moois!’
Roy Boere - Influencer & Content Director Wavemaker: ‘Van dit soort briefings gaat je hart altijd een stukje sneller kloppen. Een iconisch merk dat hun vernieuwde product en purpose wil launchen op een unieke, content driven manier. Dit heeft geresulteerd in een campagne waarin een hoop puzzelstukjes in elkaar vallen dankzij een hele mooie samenwerking tussen Milka, Wavemaker en Crocodile. De herintroductie van de meest tedere Milka ooit is waar het eerste deel van de campagne over gaat. Met als doel: een teder stukje chocolade te delen met iemand die het écht nodig heeft. Vanaf nu overal te zien en horen!’
Tamara Couperus, Founder Crocodile Agency: ‘Wavemaker, het mediabureau van Milka, benaderde ons met de vraag of Snelle open zou staan voor een samenwerking. Milka wil voor haar vernieuwde repen awareness creëren, onder andere in de doelgroep Millennials en Gen Z. We hebben samen met Lars (Snelle) gebrainstormd hoe we de campagne verder vorm konden geven. Hij is van het begin tot het einde betrokken geweest in het creatieve proces en meerdere keren de studio ingedoken om de beste campagnesong te produceren. Crocodile Agency is verder verantwoordelijk voor de video’s en opzet voor de key visuals van de campagne.’
Campagnemiddelen
De campagne gaat in de week van 23 januari van start met de videoclip van ‘Kleine moeite, groot gebaar’, die o.a. te zien is op het kanaal van Snelle en verder is doorvertaald naar een online, social en (Digital) Out of Home-campagne, zoals billboards, abri’s en trams, en instore displays bij retailers. Daarnaast geven Milka en Snelle gepersonaliseerde songs weg aan drie mensen die een extra stukje tederheid verdienen.
Credits:
Opdrachtgever: Milka
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Maxime Dujardin, Abigail Jacobs
Bureau(s): Crocodile Agency, Wavemaker
Business Owner(s): Tamara Couperus, Roy Boere
Creative Owner(s): Lars Bos, Michael van Os
Projectmanagement: Lonneke de Boer
Design: Tim Haakmeester, Naomi van Maasakkers
Muziek: Wessel van Deursen, Lars Bos (Snelle)
Fotografie: Jasper Suyk
Videoproductie: Four Creating
Regie: Sander Beekman
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk 4 keer genomineerd voor...
- Kruidvat wil autoriteit op gebied van beauty worden
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen: markt voor 'good food'...
- Woedend wint Samsung Climate Solutions pitch
- Chocomel aast op samenwerking met Hak
- ING-campagne rond en in Schiphol draait om ‘unieke verhalen’
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing