Singer-songrapper Snelle in nieuwe campagne Milka
- Bureaus
- 24 jan 2023 @ 07:55
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 24 jan 2023 @ 07:55
- Michiel van Zaane
Ter introductie van de vernieuwde chocoladerepen, lanceert Milka deze week haar nieuwe campagne: ‘Het meest tedere stukje chocolade dat nu nóg tederder is’. Met in de hoofdrol singer-songrapper Snelle (Lars Bos). De artiest kruipt in diverse rollen, zoals leraar, buschauffeur en pakketbezorger, om verschillende vormen van sociaal isolement zichtbaar te maken.
Daarnaast is Snelle ook verantwoordelijk voor de sonic branding en heeft hij de campagnesong ‘Kleine moeite, groot gebaar’ voor Milka geschreven. De campagne is ontwikkeld door Crocodile Agency, in samenwerking met- en in opdracht van Wavemaker.
Maxime Dujardin, Brand manager Milka: ‘In deze uitdagende tijden kunnen we allemaal wat meer tederheid gebruiken en dat is precies wat Milka met haar ‘het meest tedere stukje’ campagne wil bereiken. Ondanks dat we zowat dag en nacht met elkaar verbonden zijn middels onze telefoon, voelen we ons vaker eenzaam. Vorig jaar heeft Milka de grootste renovatie in 25 jaar tijd gelanceerd: ‘de meest tedere Milka ooit’. De chocolade is niet alleen romiger en intenser van smaak, het doel van ‘de meest tedere ooit’ is ook om mensen te inspireren er vaker voor elkaar te zijn. Er is niets wat mensen meer verbindt dan muziek (en uiteraard het delen van een stuk chocolade) en daarom zijn we ontzettend blij met de samenwerking met niemand minder dan Snelle. Om onze ambities tot leven te brengen, heeft Snelle speciaal voor Milka een nummer geschreven dat mensen inspireert om meer teder voor elkaar te zijn. Met deze samenwerking kon het jaar voor Milka niet beter beginnen, en de toekomst belooft nog veel meer moois!’
Roy Boere - Influencer & Content Director Wavemaker: ‘Van dit soort briefings gaat je hart altijd een stukje sneller kloppen. Een iconisch merk dat hun vernieuwde product en purpose wil launchen op een unieke, content driven manier. Dit heeft geresulteerd in een campagne waarin een hoop puzzelstukjes in elkaar vallen dankzij een hele mooie samenwerking tussen Milka, Wavemaker en Crocodile. De herintroductie van de meest tedere Milka ooit is waar het eerste deel van de campagne over gaat. Met als doel: een teder stukje chocolade te delen met iemand die het écht nodig heeft. Vanaf nu overal te zien en horen!’
Tamara Couperus, Founder Crocodile Agency: ‘Wavemaker, het mediabureau van Milka, benaderde ons met de vraag of Snelle open zou staan voor een samenwerking. Milka wil voor haar vernieuwde repen awareness creëren, onder andere in de doelgroep Millennials en Gen Z. We hebben samen met Lars (Snelle) gebrainstormd hoe we de campagne verder vorm konden geven. Hij is van het begin tot het einde betrokken geweest in het creatieve proces en meerdere keren de studio ingedoken om de beste campagnesong te produceren. Crocodile Agency is verder verantwoordelijk voor de video’s en opzet voor de key visuals van de campagne.’
Campagnemiddelen
De campagne gaat in de week van 23 januari van start met de videoclip van ‘Kleine moeite, groot gebaar’, die o.a. te zien is op het kanaal van Snelle en verder is doorvertaald naar een online, social en (Digital) Out of Home-campagne, zoals billboards, abri’s en trams, en instore displays bij retailers. Daarnaast geven Milka en Snelle gepersonaliseerde songs weg aan drie mensen die een extra stukje tederheid verdienen.
Credits:
Opdrachtgever: Milka
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Maxime Dujardin, Abigail Jacobs
Bureau(s): Crocodile Agency, Wavemaker
Business Owner(s): Tamara Couperus, Roy Boere
Creative Owner(s): Lars Bos, Michael van Os
Projectmanagement: Lonneke de Boer
Design: Tim Haakmeester, Naomi van Maasakkers
Muziek: Wessel van Deursen, Lars Bos (Snelle)
Fotografie: Jasper Suyk
Videoproductie: Four Creating
Regie: Sander Beekman
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers