Zilveren Kruis: relax over goede voornemens

Zilveren Kruis: relax over goede voornemens
  • Bureaus
  • 7 feb 2023 @ 08:10
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • KlantenMarketing

Zilveren Kruis lanceert een campagne rondom goede voornemens. Dawn nam het outdoor gedeelte van de campagne 'Gouden Voornemens' voor haar rekening.

'Ieder nieuw jaar begint met goede voornemens. Meer sporten. Gezonder eten. Stoppen met roken. Dry January… Maar het probleem met goede voornemens is dat het vaak bij voornemens blijft. Dit komt doordat we vaak te grote stappen willen zetten en dingen proberen die eigenlijk niet bij ons passen', licht bureau Dawn de nieuwe campagne toe.

Om hier wat ontspanning in te brengen neemt de zorgverzekeraar goede voornemens en de druk die we onszelf daarbij opleggen nu op de hak. Met het door Dawn ontwikkeld outdoor-concept dat gebruikmaakt van Ocean Outdoor’s interactieve billboards, verrast Zilveren Kruis nietsvermoedende voorbijgangers door tekstballonnen met iets té goede voornemens boven hun hoofden te laten verschijnen, zoals 'Dry January t/m maart', '365 legdays' of 'Alleen nog maar door m’n neus ademen'. 'De een nog gekker dan de ander. De boodschap is vervolgens: Goede voornemens moeten wel een beetje leuk blijven. Ga daarom dit jaar voor gouden voornemens', vertelt Carli Jager, PR & Brand Director  van Dawn, 'Waarna er wordt verwezen naar een door bureau Yune ontwikkelde actiepagina met daarop een aantal laagdrempelige “Gouden Voornemens”. Oftewel: voornemens die je wél kunt volhouden.'

Naast de tweede plaats (categorie commercieel) in de Ocean Outdoor Creative Competition met Zilveren Kruis won Dawn intussen ook met werk voor Oxfam Novib (eerste plaats non-profit) en het Nederlands Filmfestival (derde plaats non-profit).

Marlies van Voorthuizen, senior campagnemanager Zilveren Kruis, vertelt: 'Zo herkenbaar die onhaalbare doelen (die op 1 januari nog heel haalbaar lijken). Dit jaar heb ik dan ook gekozen voor haalbare doelen ofwel Goude Voornemens: minder koolhydraten eten en niet voor 10h00 vergaderen. En nee, dan slaap ik niet uit, maar ik vind het heel fijn om ’s ochtends ongestoord mijn mail weg te werken en stukken op te leveren.'

Frenkel Schönfeld, creatief directeur bij Dawn: 'Goede voornemens zorgen er vaak voor dat we het nieuwe jaar al gestrest beginnen. Niet zo gezond dus. Door deze traditie op de hak te nemen, willen we bij iedereen de druk een beetje van de ketel halen en ontspannen het nieuwe jaar in helpen gaan.'

De campagne is te zien op outdoors in Westfield the Mall, Nieuwegein Cityplaza en diverse schermen in Hilversum.
(PvWK)

Credits
Klant: Zilveren Kruis
Bureau: Dawn. A Springbok Agency
Productie: Ocean Outdoor, Yune

Over Springbok
'Springbok is een internationale branding en tech agency dat marketing voor merken uit de 21ste eeuw opnieuw uitvindt. Het snelgroeiende agency gelooft dat merken de kracht hebben om hun bedrijf en de samenleving positief vorm te geven. Met 400 mensen slaat de organisatie bruggen tussen merkstrategie, creativiteit, data en technologie voor een groeiend aantal nationale en internationale merken zoals Triodos Bank, Bridgestone, Jumbo, Harman, Stepstone, Renault en Greenpeace. Meer info op springbokagency.com.'

(bron: Springbok)

 

 

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken