Nieuwe samenwerking Crocs, Jacob Collier en Natwerk

- Bureaus
- 16 aug 2023 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - KlantenProductdesignMarketingcommunicatie
- 16 aug 2023 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
Na de recent gelanceerde 'rock & roll Crocs' ontwerpt Jacob Collier samen met bureau Natwerk nu een nieuw spraakmakend paar Crocs. 'De wereldberoemde artiest staat bekend om zijn virtuoze combinaties van genres en interactieve performances en dat is goed terug te zien in het kleurrijke design', aldus de makers.
De lancering valt samen met het uitbrengen van Colliers nieuwe single 'Wellll'.
De Croc
Wat is het geworden? 'New Madman' Ömer Tuzkapan van Natwerk: 'Stel je voor: zwarte rubberen klompen met gedurfde zigzagpatronen in blauw, geel, rood, roze en paars. Alles kan muziek zijn. Het doel van het ontwerp is om Jacob Collier te vangen in een schoen. Een Croc die een hele zaal meekrijgt dus. Een kleurrijk spektakel bij elke stap. En dat is niet alles: Jibbitz-bedeltjes voegen een vleugje excentriciteit toe, denk aan muzieknoten, bananen, instrumenten en meer. De Crocs worden wereldwijd verkocht en het design is verwerkt in de nieuwe single van Collier.'
Crocs, Little Big en Natwerk
Eind 2020 ging het Amsterdamse bureau Natwerk al een samenwerking aan met Crocs en de rockband Little Big. Speciaal voor deze samenwerking maakte Natwerk een 'niet normaal en opvallend design'. De band Little Big is momenteel gevestigd in Los Angeles. Het duo ontvluchtte Rusland na kritische uitlatingen over de oorlog in Oekraïne.
Jacob Collier - wereldster
De 29-jarige Jacob Collier, die door publiek, critici en collega-muzikanten volgens Tuzkapan wordt erkend als een van de meest getalenteerde jonge artiesten van deze tijd, heeft al heel wat op zijn conto staan. 'Waaronder vijf Grammy Awards en elf Grammy-nominaties, waaronder "Album van het Jaar" in 2021. Collier trok de aandacht van Quincy Jones en onder zijn mentorschap bracht hij in 2016 zijn debuutalbum In My Room uit. Jacobs stem was te horen op recente nummers van Coldplay, SZA, Stormzy en Kehlani.'
Bekijk de clip in het venster hieronder, waar ook de Crocs glinsteren aan de voeten van.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Otrium viert outletgeluk met... 09-05-2025
- Kamado Joe haakt in bij witte rook... 09-05-2025
- Gift a Tree en Ideapreneurs brengen... 09-05-2025
- Johnny Wonder strijkt grote... 08-05-2025
- Podcasts verdiepen Dela-campagne... 07-05-2025
- McDonald’s breidt bureaunetwerk... 07-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management