Happy Horizon Non-profit maakt campagne over gebrek aan aandacht in de jeugdzorg

Happy Horizon Non-profit maakt campagne over gebrek aan aandacht in de jeugdzorg
  • Bureaus
  • 30 jan 2024 @ 07:46
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Ter gelegenheid van de Week van het Vergeten Kind ontwikkelde Happy Horizon Non-profit voor Stichting Het Vergeten Kind een agenderingscampagne. Centrale boodschap: kinderen in de jeugdzorg voelen zich niet gezien, gehoord en gesteund en belanden daardoor in een neerwaartse spiraal.

De kwetsbaarheid van kinderen wordt in alle onderdelen van de campagne gevisualiseerd door middel van een gebroken spiegel. Daarmee laat de campagne zien dat de schade die een gebrek aan aandacht veroorzaakt niet direct zichtbaar is, maar wél door kinderen wordt gevoeld.

‘Het maakt mij vreselijk boos dat kwetsbare kinderen het slachtoffer worden van regels en papierwerk’, aldus copywriter Jeroen Talens van Happy Horizon Non-profit. ‘Hopelijk draagt deze campagne eraan bij dat het kind weer centraal staat in de jeugdzorg.’

De strategie is samen met Het Vergeten Kind bepaald. Happy Horizon Non-profit tekende daarnaast voor concept, art direction en copy. Voor video en radio werd samengewerkt met Living Image, terwijl Victor Kruit de fotografie voor zijn rekening nam.

De Week van het Vergeten Kind vindt plaats van 29 januari tot 4 februari 2024. Het is de vierde keer dat Happy Horizon het campagneconcept voor de Week ontwikkelt. Twee jaar geleden droeg de campagne over gesloten jeugdzorg bij aan een wetswijziging.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken