Unlike ontwikkelt samen met Lebara's online community carnavalskraker

- Bureaus
- 23 jan 2024 @ 07:45
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 23 jan 2024 @ 07:45
- Michiel van Zaane
‘Houd ‘m in oe broek’ is een social first campagne, die gericht is op telecomaanbieder Lebara’s online community en tot leven wordt gebracht via het karakteristieke typetje Mo Biel.
Houd ‘m in oe broek’ brengt niet alleen een feestelijke sfeer, maar ook een dubbelzinnige boodschap, die zo kenmerkend is voor de carnavalstraditie. ‘Carnaval en telefoons gaan niet samen’, zegt Mo Biel. Het nummer ‘Houd ‘m in oe broek’ haakt in op het feit dat veel mensen tijdens carnaval hun telefoon kwijtraken. Aan het einde van de avond zie je dan ook menig carnavalsvierder op zoek naar zijn of haar telefoon. Sowieso passen bellen en WhatsAppen niet bij carnaval. De boodschap van Mo Biel is dan ook duidelijk: houd je telefoon in je broek en geniet volop van het feest!
Regie
Lebara liet de regie van de videoclip die bij het nummer hoort volledig over aan hun online community. Zo riep Mo Biel enthousiast TikTok'ers op om via het platform input te leveren. Veel van deze input is terug te vinden in de videoclip. Eelco Gijze van Lebara: ‘Deze benadering benadrukt ons geloof in het 'community first' principe. Uiteindelijk zijn het de gebruikers die bepalen wat ze wel en niet willen zien, en wat wel en geen goede content is. Voor ons is dat niet meer dan logisch. Dat geldt voor carnavalskrakers, maar ook voor je mobiele abonnement, overigens.’
Aandacht
Om het nummer zoveel mogelijk onder de aandacht te brengen, vroeg Lebara Gladde Paling en Sleazy Stereo een remix van het nummer te maken en te verspreiden onder hun eigen community. Ook brengt Might Delete Later het nummer onder de aandacht binnen haar format ‘leave a voicemail and I might make a song out of it’.
Voor degenen die tijdens carnaval toch hun telefoon verliezen, deelt Lebara op TikTok tips voor het niet verliezen en terugvinden van je telefoon. Houd ‘m in ou broek is geschreven en geproduceerd door de Nederlandse artiesten Dylan Meischke en Vincent Claase. ‘Houd ‘m in oe broek’ van Mo Biel is via alle streamingplatforms te beluisteren.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Heineken en Megawatt sluiten festivalzomer af op Lowlands
- Haarlemse creatieve sector opent deuren tijdens HA Night
- 'Met mijn mobiel en mail bij de hand ben ik altijd in business...
- 'We kijken niet meer zo snel op van gekke verzoeken'
- Liga en Flemming lanceren ChatDuets
- Koninklijk Concertgebouworkest lanceert merkcampagne 'Elke...
Laatste Nieuws
- Happn koppelt runclubtrend aan dating21-08-2025
- 'We kijken niet meer zo snel op van... 20-08-2025
- Rustige ochtenden voorbij op Radio 1020-08-2025
- Liga en Flemming lanceren ChatDuets19-08-2025
- Koninklijk Concertgebouworkest... 19-08-2025
- Portfolio Yune13-08-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers