Pissen in je eigen broek
- Bureaus
- 15 sep 2015 @ 00:02
- Link
-
Lodewijk van der Peet
Managing Director
BeyenMeyer - CampagnesCommercials
- 15 sep 2015 @ 00:02
- Lodewijk van der Peet
De laatste weken worden de reclameblokken ineens vol gekotst met grote brokken feel-good. LOI doet het met een mooi inzicht: ‘leer door’. Hoogstaand vakwerk, mooi gefilmd, goed gecast, veel oprechte emoties maar allemachtig, wat jammer dat die heerlijke campagne ‘Nederland wordt steeds slimmer’ er voor moest wijken.
NS brengt een mooie, wat oudere dame op zwijmelmuziek van Leonard Cohen naar een oude liefde in Oostenrijk. Mooi gemaakt maar oersaai. Een variant op dit thema is met een hipster die op muziek van een andere bejaarde (Billy Joel) spontaan naar Londen gaat. Hoeveel mensen (kunnen) denken, weet je wat, ik ga vandaag naar Engeland, kan mij ’t schelen. Ook in mij schuilt ergens een romanticus maar dit verhaaltje geloof ik niet, gaat er niet in. Eenzame mannen zonder vrouw, kinderen en werk (maar wel met geld) kunnen dat doen, jij en ik niet.
ABN AMRO vraagt me wat mijn verhaal is. Zoals met veel feel-good campagnes, dit is keihard liegen op z’n mooist. Het kan De Bank echt geen moer schelen wat ik meemaak, wat mijn zorgen zijn en mijn verhaal zal ze ossenworst wezen.
Feel-good is als pissen in je eigen broek; het voelt lekker warm, maar je loopt voor lul.
-
Lodewijk van der Peet
- Werkt bij: BeyenMeyer
- Functie: Managing Director
- Website:http://www.beyenmeyer.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- MediaMarkt blaast iconische pay-off nieuw leven in
- Hornbach start najaarscampagne 'Geen project zonder tegenslag'
- 'Dan is er Menzis' verbeeldt nieuwe missie: kiezen voor de mens
- Voedingscentrum gaat ‘eetdrammen’ tegen
- Gouden Zaag 2025; kandidaten gezocht
- Nationale Opera & Ballet lanceert ‘Ervaar Grootser’
Laatste Nieuws
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
- Bruna test AI-commercial en... 16-10-2025
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij... 16-10-2025
- Sofi: social-first bureau voor... 15-10-2025
- ‘Samen’ krijgt nieuwe lading tijdens... 14-10-2025
- Initiative en Yune winnen... 14-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes