Pissen in je eigen broek

Pissen in je eigen broek
  • Bureaus
  • 15 sep 2015 @ 00:02
  • 10714 x gelezen
  • Link
  • Lodewijk van der Peet
    Lodewijk van der Peet

    Managing Director
    BeyenMeyer
  • CampagnesCommercials

De laatste weken worden de reclameblokken ineens vol gekotst met grote brokken feel-good. LOI doet het met een mooi inzicht: ‘leer door’. Hoogstaand vakwerk, mooi gefilmd, goed gecast, veel oprechte emoties maar allemachtig, wat jammer dat die heerlijke campagne ‘Nederland wordt steeds slimmer’ er voor moest wijken.

NS brengt een mooie, wat oudere dame op zwijmelmuziek van Leonard Cohen naar een oude liefde in Oostenrijk. Mooi gemaakt maar oersaai. Een variant op dit thema is met een hipster die op muziek van een andere bejaarde (Billy Joel) spontaan naar Londen gaat. Hoeveel mensen (kunnen) denken, weet je wat, ik ga vandaag naar Engeland, kan mij ’t schelen. Ook in mij schuilt ergens een romanticus maar dit verhaaltje geloof ik niet, gaat er niet in. Eenzame mannen zonder vrouw, kinderen en werk (maar wel met geld) kunnen dat doen, jij en ik niet.

ABN AMRO vraagt me wat mijn verhaal is. Zoals met veel feel-good campagnes, dit is keihard liegen op z’n mooist. Het kan De Bank echt geen moer schelen wat ik meemaak, wat mijn zorgen zijn en mijn verhaal zal ze ossenworst wezen.

Feel-good is als pissen in je eigen broek; het voelt lekker warm, maar je loopt voor lul.

Lodewijk van der Peet

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken